G

GypsyRoseLee

Hejsan alla! Det är så att "låtsas-farmor" och "låtsas-farfar", i princip mina släktingar alltså. De vansköter sina två hundar fruktansvärt mkt, jag klarar inte av att vara där och se dem. Jag har bestämt mig för att göra ngt åt saken, men ska jag anmäla dem anonymt lr ska jag först säga till dem att jag tänker anmäla dem om dem inte förbättrar situationen? Har ingen aning om hur jag ska lösa detta, det värsta är att min "farmor" älskar hundarna otroligt mkt, men hon verkar inte fatta hur illa dom far av deras vanskötsel...
 
Sv: Dilemma

det beror på hur er relation ser ut. kan de ta att du hotar med anmälning eller bryr du dig väldigt mycket/vädigt lite om hur er framtida relation ser ut?

jag hade börjat med att påpeka felen och komma med förslag till förändringar. struntar de i det kan du upplysa om vad lagen säger och funkar inte det heller så kan en anmälan vara en sista utväg.

vad är det som de gör fel? det finns folk med riktigt usel hundhållning som ändå inte går att anmäla nämligen.
 
Sv: Dilemma

Har du försökt att prata med dem om hur de behandlar hundarna?
Kanske det är okunskap? Då kanske du kan förklara för dem hur de ska göra.
Vet du att det de vet hur fel de behandlar hundarna, eller att de inte lyssnar på vad du säger; anmäl!
 
Sv: Dilemma

jag tycker hundarnas väl går före relationen, men jag förstår att det är svårt :(
 
Sv: Dilemma

Det är två New Foundlands de har. Klorna är så långa så att dom snart "går runt", pulpan har växt ut också, så direkt man klipper bara lite börjar den blöda. Sen har dom fullt med dreggel i pälsen på bringan, pälsen överhuvud taget är katastrofal. Spciellt efterom att new foundlands behöver så mkt pälsvård! Hannen är inte så gammal, kanske 1,5-2 år, och han har INGA muskler. Jag försöker alltid ta ut dom och springa lite när jag är där, vilket är sällan. Men han orkar nästan ingenting, och han svankar och "vaggar" fram. Min mamma har försökt prata med ägarinnan, men hon blir SKITSUR! Dom blir iofs lika sura båda 2. Det är definitivt okunskap det här grundar sig i, kvinnan har haft flera andra djur ex. getter som hon har vanskött lika mkt. Men hon förstår inte att djuren far illa! Jag vet inte, om jag vill "offra" min relation till dem, den är inte speciellt nära, men att vara osams skulle vara jättejobbigt. Jag har dock fått ännu ett alternativ till en lösning! En kompis till mig har erbjudit sig att anmäla dem, och då är det ju iaf inte jag som har gjort det. Men jag tror att jag ska försöka prata med dem först.
Tack för svaren, jag är tacksam för ännu mer råd!
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 618
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 103
Senast: warg
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 255
Dressyr Hej! Jag började rida en häst nu i vintras efter att ha sålt min egna, och nu vänder jag mig hit för att försöka få lite råd innan mitt...
2
Svar
27
· Visningar
3 239
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp