Min står på lösdrift (men just nu inne på natten pga leriga hagar som ska skonas lite). Men när det är som vanligt får boxhästarna en liten högiva plus sitt kraftfoder vid 7 (eller 6 på vardagar) och släpps sedan ut och då fodras det med hösilage i hagen med 3.5 kg per häst (dvs lösdriftshästarna får av detta hösilage). Någon gång på fm-lunch fodras det med halm (överskott, det ligger kvar). Och vid 20.30 tas boxhästarna in (då har hästägarna lagt in deras individuella hösilagegiva i boxen) och lösdriftshästarna fodras ute med 5 kg per häst. Dvs i teorin 8.5 kg hösilage per lösdriftshäst, men de varierar i storlek från min lilla isis till stora kallblod och halvblod, så jag tror inte min äter så mycket. Nu när han har stått på box så får de hela morgongivan inne (då får han 3 kg), halm ute och hela kvällsgivan inne (då får han 3.5 kg). Drog ned mängden eftersom han inte åt upp hela givan.
Sedan får min lite proteinpellets, mineraler och morötter när jag är där, efter träning.
Sedan får min lite proteinpellets, mineraler och morötter när jag är där, efter träning.