Diskmedel till hästen?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare PansParis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 60
  • Visningar Visningar 6 660
Sv: Diskmedel till hästen?

såpan torkar inte ut huden så mycket som diskmedel gör, eftersom den även naturligt återfuktar.

Såpan återfuktar inte huden, den återfettar hårstrået. Detta märks efter ett tag när man tvättat med såpan, håret på hästen blir lite så kloddig. Men förmodligen märker man det mindre på hästar med kort hår, de som är mera påpälsade märker detta ganska snabbt. Det blir som om håret aldrig blir riktigt rent, man känner den där lilla fetthinnan. Det är på både gott och ont.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 022
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 067
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Kortfattat: Har någon koll på vad det finns för "sulfatfria" duschkrämer / schampon? Har misslyckats totalt när jag försöker söka...
Svar
10
· Visningar
1 443
Senast: svea
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det... 2
Svar
20
· Visningar
8 923

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka