Distanshejarklack??

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Madde71
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 433
M

Madde71

Lystring alla bukefalosar i Dalarna!! På lör 12 april 08-20 går ett långlopp av stapeln vid Mellsta camping i Borlänge!!! Det är för människor...min man Johan ska vara med och måste klara att springa minst 10 mil på de 12 timmarna för att få starta i den mänskliga varianten av Tevis Cup 16 mil i klippiga bergen i sommar. (Endast 2 svenskar får deltaga i år men man måste visa aktuell form minst 6mån innan för att få starta av försäkrings/säkerhetsskäl)

Hoppas det finns någon/några här från forumet som har möjlighet att åka förbi Borlänge ngn gång under lördag (på kvällen går det nog mkt tungt om vädret är vind och snö...) och heja på honom!!!
Det skulle betyda mkt för honom då jag inte har möjlighet att vara på plats...

Johan Fridlund skall ni hejja på!!! Arrangören vet säkert nummer. De springer en slinga om 1½-2km runt runt så ni kommer inte missa löparna..

Några av er kanske minns när han var med och sprang en slinga på Rimboritten 2006 och sprang förbi några CR ekipage och pulsade in snabbare än dem :)

Tack på förhand till er som kan hejja på!!!!
Madde

Sv: Distanshejarklack??

Johan är icke riktigt klok :D
MEN, jag önskar honom all lycka till på lördag! Ska man ändå vara knäpp kan man lika gärna vara bäst på att vara knäpp! Seger åt Johan! Ge honom en (snäll) lyckospark från oss här nere!

Ngn seger blev det inte han hoppade av när han klarade de 10 milen som krävdes för att visa formen och få starta till Western states 100 (16mil) på samma bana som Tevis Cup.

Sprang 10 mil på 9h.34min
I juli bär det av till USA så är det någon ryttare som planerar att rida Tevis Cup så småningom kan ni få veta allt om banprofil mm av Johan.

Kul! Hälsa och gratulera.

Fast jag tycker det verkar lite skruvat.;)

Jodå visst är det...regn och snålblåst och ett trasigt nyckelben dessutom... ett bra ämne för distans helt klart, ger inte upp i första taget.

Kul att Waldo fick visa gamla takter med vinst. Undrar om han trodde det var en galopptävling så han svishade iväg :angel:

Jodå visst är det...regn och snålblåst och ett trasigt nyckelben dessutom... ett bra ämne för distans helt klart, ger inte upp i första taget.

Kul att Waldo fick visa gamla takter med vinst. Undrar om han trodde det var en galopptävling så han svishade iväg :angel:

Wow - jag är sååå imponerad! Men vilket slöseri att lägga all den energin på att springa när man kan rida... dags att omskola denna naturbegåvning?

Walle var jag också imponerad av och han var hemskt nöjd med sig själv också! Det blev många blåsor i händerna på Anisette - plåsterna tog slut. Vi provade få av ringarna med glidmedel, men händerna var för svullna - aj! Han var helt oberörd hemma i hagen ikväll. Gnäggade lite på sina flickor, rullade sig och käkade hö. "En vanlig dag på jobbet", typ...

ojoj ringar kan man inte ha när man rider heta hästar.... Dax för Anisette att börja rida med galopptygelfattning nu dvs dubbelt tygeltag och bromsa hästen mot bogen så att den jobbar mot sig själv, detta var det enda som funkade på porter.

ojoj ringar kan man inte ha när man rider heta hästar.... Dax för Anisette att börja rida med galopptygelfattning nu dvs dubbelt tygeltag och bromsa hästen mot bogen så att den jobbar mot sig själv, detta var det enda som funkade på porter.

Vi tar en snabbkurs hos nye galopptränaren... :D När har du tid?

När som helst som ni har tid att komma förbi.... Köp riktigt bra gummityglar också. Ska vara de med små knoppar på som finns på galoppshopen Täby, Jägers borde väl också ha?
När du lägger dem dubbelt så bromsar tyglarna mot varandra så att de hakar i knopparna. Det bromsar upp mkt kraft som du annars får ta med enbart händerna. Tunna distanstyglar är plågeri att rida en riktigt het och stark häst med så det hoppas jag inte hästägaren utsatte stackars Anisette för..

Liknande trådar

M
Distans Imorgon lördag 13 sept mellan 7-ca15 så går det ett långlopp för männsikor på Studenternas IP för människor... De springer 5 eller 10mil...
Svar
10
· Visningar
1 329
Senast: Madde71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31