distansköp

boccia

Trådstartare
Är i transportletartagen, och har nu med största sannolikhet hittat transporten jag letat efter. Har skickat ett bud (min far) att titta på transporten, då den står väldigt långt ifrån mig (och lägligt nog på en ort där min far jobbar för tillfället)
Funderar på hur man enklast/smidigast/billigast löser det om det skulle bli aktuellt med köp (vilket det kommer bli om den är i det skick som säljaren säger). Att åka och hämta det känns dryyyygt, skulle innebära ca 12timmar i bil om man kör i ett sträck (en av anledningarna att jag inte åker själv och tittar på den). Den tiden kan man använda till betydligt roligare saker.
Att låta min far ta hem den till sig (bara hälften så långt för mig att hämta den där isf) är inget alternativ pga att hans tjänstebil saknar dragkrok.
Återstår då alltså att eventuellt kunna få med den på någon fordonstransport, men då är den stora frågan hur man går tillväga för att få kontakt med någon sådan. Någon som har erfarenhet? Vad kan det tänkas kosta?

Sv: distansköp

Finns det verkligen ingen som har några erfarenheter av att transportera transport med firma?
Om inte, så får jag väl ta bilen norrut i helgen och hämta hem den själv, vilket jag alltså helst undviker om det finns möjlighet att lösa det på annat sätt.

Jag kollade med transportbolag förut när jag skulle ta hem ett släp från Tyskland, det var sviiiindyrt. Kan du inte annonsera t ex här på Buke, det kanske är någon som behöver transportera en häst från samma trakter och som har nytta av ditt släp, eller någon som ska åka sträckan och som gärna vill ha soppan betald.

Dels måste min far ha bil modell större i tjänsten (är resemontör inom mobiltelefoni och måste få plats med alla grejer i bilen), och ingen av den firmans skåpbilar har dragkrok, så tyvärr...

Får fundera på ifall det är värt att annonsera, släpet kräver BE-behörighet också, så det begränsar ju urvalet lite... Jag får väl helt enkelt bita i det sura och pallra mig upp till huvudstaden själv...

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra... 2
Svar
35
· Visningar
7 048
Senast: ptr
·
K
Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa ett eget släp. Har tröttnat på att hyra då det både är dyrt och man inte har en aning om i vilket skick...
Svar
7
· Visningar
2 156
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka