Djävlusklo

Utifrån mina erfarenheter skulle jag hellre ge torkad faktiskt, då är det bara ren djävulsklo, inget "utblandningsjox"
 
Jag har gett i 3 v till min häst som krånglade lite. När hon åt DK gick hon nästan klockrent, när effekten gick ur blev hon halt igen.

Då måste man söka var problemet ligger, djävulsklo kan aldrig reparera en skada bara komplettera vid eller efter en behandling.
 
Fast Tajsa använde det precis som jag gjorde med valacken, för att DIAGNOSTICERA huruvida det är "trams" eller smärta.

Jag gav också djävulsklo ett par veckor, eftersom jag ville se om det var smärta eller bara att hästen tyckte det var jobbigt. När djävulsklon sattes ut så kom problemet tillbaka. Jag har gjort likadant med butta ibland. N'r man konstaterat att det var smärta så åker man till farbror veterinären. (Detta gäller då dessa luddiga symptom som indikerar att nåt är jobbigt för hästen, men är det bara jobbigt att urföra önskat arbete eller är det jobbigt för det gör ont)

Skulel aldrig ge djävulsklo "bara för att" utan att ha en diagnos, eller då för att komma närmare en diagnos.
 
Jamen det trodde jag var så självklart att jag inte skrev det!

Hästen var hältkollad ua före och men fortsatte krångla. Eftersom hon är i trotsåldern så ville jag kolla om det var just trots eller om det trots allt var en skada som spökade. Nu blev hon ju fin att rida och då kunde jag lättare stå på mig och få en grundligare undersökning när det fanns mer att gå på.

Hon är nu under behandling då man vid ny kontroll hittade en hälta.
 
solution(flytande) ger snabbare effekt om man har "bråttom"
annars brukar jag göra avkok på rötterna...har en micro istallet...
sen har jag hört här på buke att en del hästar reagerar negativt på djävulsklo, har inte varit med om det själv...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har insett att jag behöver komplettera med höpellets till min gamla häst. Tandkoll utfördes för en månad sedan, och hästen har...
Svar
4
· Visningar
325
Senast: lizzie
·
Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
800
Senast: skiesabove
·
Hästvård Någon som känner till detta? Vår D-ponny har en ”kant” på båda sidor typ mitten på revbenen. Över denna kan uppleva hon lite svullen...
Svar
3
· Visningar
1 190
Senast: Efwa
·
Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen...
Svar
1
· Visningar
38

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp