Djävulsklo

Sv: Djävulsklo

Jag ger djävilsklorot till min gamling på vintrarna. Han svullnar mkt i bakbenen och han blir väldigt stel. JAg tycker att han blir mindre stel och svullnaden inte lika påtaglig med djävulsklo, så jag brukar börja med det sent på hösten och kör fram till våren. Så jag är mkt nöjd eftersom det tar bort en del av gamlingens krämpor.
I övrigt har jag hört andra som gett det till sina hästar efter större ansträngningar med gott resultat, då det ökar blodcirkulationen och är antiinflamatoriskt.
En annansak är även att det främjar matsmältningen.

Tänk på att djävulsklon är et stark ört. så det rekomenderas att man skall ha något som skyddar magen också. (Säger Sabina på örtföretaget hippo k9)

Liknande trådar

Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: Amk
·
Hästvård Cystor - era erfarenheter Vad hade ni för symptom? Vart satt den/dom, Opererade ni ? Vad för typ av operation gjordes ? Resultat ...
Svar
4
· Visningar
391
Senast: Bee
·
Hästvård Har ni erfarenhet av lymfangit där ni inte hittar något sår på 5 dagar men benet är som en stolpe, på kvällen på 5e dagen har det... 10 11 12
Svar
237
· Visningar
20 573
Hästvård Min häst har en - enligt MR relativt lindrig - skada på ett ligament mellan hoven och kotan (sneda kollaterala sesamoidligamentet). Har...
Svar
14
· Visningar
1 124
Senast: Hellas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka