Bukefalos 28 år!

Djungelboken - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ändå nämnt tidigare @quarter4ever att jag funderar på LenaH som onda siaren. Jag är på intet vis säker på henne, men jag har svårt att se henne lägga röst på en ulv två gånger på raken. Men jag kan absolut ha fel om LenaH, där är magkänslan inte alls lika stark.
 
HM du la ju första rösten där ? HUR kan det vara mindre misstänkt än att LenaH la en andra röst ?

jag får inte ihop det !
'
DL 2
14:58 Gabby_Ossi röstar på cirkus
16:01 Idahoe röstar på Gabby_Ossi
18:07 cirkus röstar på Idahoe
20:03 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.48 Habina röstar på Artline
20.51 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
20,53 LenaH röstar på Artline
20.56 Snurrfian röstar på Quarter4ever.
20,58 Artline röstar på Cirkus
20.59 quarter4ever röstar på cirkus

jag avser lynchen i DL 2
har klippt in hur den var
du la första rösten på Artline där och LenaH den andra :)
 
Jag är mer på Habinas tänk än Qs. Idahoe tar ingen upp men jag sorterar in henne som god efter att hon la förstarösten på Art (även om jag inte hann se den). Jag funderar mer på Hedinn för jag tror inte alls att lyan kände sig så modiga igår som Q tror. Käken tror jag var ren tur att de prickade så rätt och jag är tveksam till om de och siaren hittat varandra. Att Snurris gick en egen väg igår är nog för att hon tidigare igår deklarerat att hon sällan följer drev och då var hon ju tvungen att leva upp till det. Gabby känner jag mig inte speciellt misstänksam mot, hon kan iofs vara siare men jag tror inte på ulv. Mao - mina pengar ligger på Snurris och Hedinn i lyan. Sorry för wall of text och uteblivna taggningar.
 
men att Hedinn la en tredje röst på Artline känns ju inte som något en ulv skulle gjort i det läget ( iom att jag tror att ulvarna hade slagläge idag för att få ut en god och vinna ) För den la ju spiken i kistan tycker jag
Men hur tänker du nu? Ulvarna var gissningsvis 3, möjligen bara 2, det finns en ond till men som de inte vet vem det är, och så 4-5 goda. Själv hade jag nog knappast kännt mig säker som ulv i det läget.

Jag tror absolut att det kan dölja sig en ulv eller två bland de som röstade på Artline, det vore ju knappast första gången som lyan offrar en ulv som blivit misstänkt.
Ska kolla närmre på gårdagskvällen nu ihop med morgonkaffet. Återkommer!
 
uppdaterar lite

Goda roller:
Ängel
Bybor
(3? 4?)

Onda roller:
Ulvar
(2? 1?)
Ond siare – har fått sia 1 gång

Deltagare kvar

3. Habina
4. Idahoe
6. quarter4ever
7. Snurrfian
8. Gabby_Ossi
9. Hedinn
11. LenaH
 
Igår skrev jag följande om Q:
"Efter ännu en genomläsning är jag nog mest fundersam på Q. Om jag var osäker på om en spelare var ond eller inte så skulle jag nog dra mig för att lägga en sistaröst på så sätt hon gjorde igår.
Möjligen kan det också vara ett alibiförsök i stil med att "ingen i lyan skulle väl sticka ut nacken genom att slå spiken i kistan i ett drev", men jag är som sagt osäker.:cautious:"

Idag lägger jag till att hennes kommentar om hur säkra ulvarna varit igår får mig att fundera lite mera, själv tror jag att de inte var säkra och att åtminstone en ulv nog röstade på Artline igår. Vet Q om det och försöker få oss andra på villospår eller har hon resonerat på nåt helt annat sätt? Hm... Ser fram emot att höra hur hon tänkt, men håller ett öga på henne under tiden.
 
G_O Var jag tveksam på igår, främst på grund av att det finns rätt lite att gå på från henne. Sedan kom hon med ett rejält teoriinlägg som jag tyckte kändes vettigt, så hon är nog åt godare hållet för mig nu.
 
Jag är mer på Habinas tänk än Qs. Idahoe tar ingen upp men jag sorterar in henne som god efter att hon la förstarösten på Art (även om jag inte hann se den). Jag funderar mer på Hedinn för jag tror inte alls att lyan kände sig så modiga igår som Q tror. Käken tror jag var ren tur att de prickade så rätt och jag är tveksam till om de och siaren hittat varandra. Att Snurris gick en egen väg igår är nog för att hon tidigare igår deklarerat att hon sällan följer drev och då var hon ju tvungen att leva upp till det. Gabby känner jag mig inte speciellt misstänksam mot, hon kan iofs vara siare men jag tror inte på ulv. Mao - mina pengar ligger på Snurris och Hedinn i lyan. Sorry för wall of text och uteblivna taggningar.
Vad är det som gör att du placerar mig som mer troligt i lyan än någon av de andra? Om du inte tror att onda kände sig modiga igår (vilket jag väl håller med om, speciellt med tanke på onda siarlärlingen), varför ser du då tredjerösten som från en troligt ond men förstarösten från en trolig god? Utesluter du helt möjligheten att det var en alibiröst?

Och hur tänker du kring Q nu?
 
Går jag på magkänslan så känns Habina vettig, i stort har jag hållit med hennes tankar.

Återstår då Lena, Hedinn och Snurrfian. Skickliga spelare som jag inte fått nåt riktigt grepp om. Och som jag vill kolla upp närmre om jag överlever, hinner inte nu innan DL
 
Eftersom LL har sovmorgon så hinner jag slänga ut det här också :)

LenaH röstade Idahoe, Artline, Artline. Jag har svårt att tro att en ulv skulle lägga andraröst på en kollega två dagar i rad, så jag tror inte att Lena är ulv iallafall. Ond siare möjligtvis, men inte ulv.

Hedinn röstar Artline, BSF, Artline. Första dagen sista-minutenröst som inte påverkade något (noterar att ft skulle kunna vara ett försök att snygga till sin röststatistik). Andra dagen en ströröst, lagd när cirkus hade två och 3 andra hade varsin röst, ingen konstig motivering. Igår tredjerösten på Artline, med motiveringen att vi ska samla rösterna och att hon tyckt Artline var skum i början och sen flutit med.
Alltså, jag kan inte helt avskriva henne som ulv, får inte riktigt grepp om henne och sånt gör mig nojig... Vi får se vad som händer i fortsättningen.

Snurrfian var jag tveksam till igår, då hon omväxlande är väldigt klok och väldigt snurrig ;) röstar Idahoe, Q, G_O. Tjaa, hon kunde ju inte gärna följa drevet när hon sagt tidigare att hon inte brukar göra det (eller nåt i den stilen). Ytterligare en att fortsätta hålla ett öga på och se vad som händer.
 
FRÅGA

@hemlig skriver dom braiga uppdateringarna, vill ni vänta på henne eller skall jag uppdatera? Om jag uppdaterar får ni ingen story isåfall :p
 
G_O Var jag tveksam på igår, främst på grund av att det finns rätt lite att gå på från henne. Sedan kom hon med ett rejält teoriinlägg som jag tyckte kändes vettigt, så hon är nog åt godare hållet för mig nu.
Bara så att jag hänger med, du vågar sätta en spelare åt det godare hållet baserat på ett enda teoriinlägg? Vad säger du om Gabbys röstning då?
 
När mörkret föll klättrade Bagheera upp i ett träd för att sova. Imorgon skulle de nå människobyn. Mowgli hade hört att det bara var en halv dags vandring kvar. Han ville inte till människobyn.

”Förlåt Bagheera” viskade han. ”Men jag vill inte lämna djungeln.”

Hade han vetat att Shere Kahn var dom hack i häl hade han nog tänkt om, men nu visste han inte det. Som tur var, hade vargarna fått höra talas om var Bagheera och Mowgli befann sig och de bjöd Shere Khan på en våldsam kamp. En av vargarna tog Mowgli på sin rygg och försökte fly.

Men det var kört. Både vargen och Mowgli föll till marken, livlösa.




Idahoe var en varg, bybo



Grattis onda!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp