Bukefalos 28 år!

Djungelboken - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
När mörkret föll klättrade Bagheera upp i ett träd för att sova. Imorgon skulle de nå människobyn. Mowgli hade hört att det bara var en halv dags vandring kvar. Han ville inte till människobyn.

”Förlåt Bagheera” viskade han. ”Men jag vill inte lämna djungeln.”

Hade han vetat att Shere Kahn var dom hack i häl hade han nog tänkt om, men nu visste han inte det. Som tur var, hade vargarna fått höra talas om var Bagheera och Mowgli befann sig och de bjöd Shere Khan på en våldsam kamp. En av vargarna tog Mowgli på sin rygg och försökte fly.

Men det var kört. Både vargen och Mowgli föll till marken, livlösa.




Idahoe var en varg, bybo



Grattis onda!
Hur kan onda ha vunnit? Borde det inte vara samma balans nu som för ett dygn sen? :confused:
 
När mörkret föll klättrade Bagheera upp i ett träd för att sova. Imorgon skulle de nå människobyn. Mowgli hade hört att det bara var en halv dags vandring kvar. Han ville inte till människobyn.

”Förlåt Bagheera” viskade han. ”Men jag vill inte lämna djungeln.”

Hade han vetat att Shere Kahn var dom hack i häl hade han nog tänkt om, men nu visste han inte det. Som tur var, hade vargarna fått höra talas om var Bagheera och Mowgli befann sig och de bjöd Shere Khan på en våldsam kamp. En av vargarna tog Mowgli på sin rygg och försökte fly.

Men det var kört. Både vargen och Mowgli föll till marken, livlösa.




Idahoe var en varg, bybo



Grattis onda!

men vänta nu ! står det inte 3-3 om det var en god som dog ? För i så fall är det ju inte avgjort än ?
borde i vilket fall vara samma balans som inför gårdagen?
 
Japp. He bidde fel. Hur vill ni göra?
Jag vill vinna. :D

Nä, för min del har det inte så stor betydelse. Habina har väl avslöjat sig själv rätt bra, så då ska ju det på något vis kompenseras, vilket känns som att det krånglar till det hela... Så jag kan acceptera någon form av avgjort avslut. :)
 
1. Snurrfian - siarlärling
2. Artline -ulv
3. Habina - bybo
4. Idahoe - bybo
5. Blackmithfarm - Lösmynt spion
6. quarter4ever - Ond siare
7. Mirtai - ulv
8. Gabby_Ossi - bybo
9. Hedinn - ulv
10. fio - bybo
11. LenaH - Ängel
12. cirkus - bybo
 
Nu är jag lite nöjd med mig själv att ha lyckats lista ut kvarvarande roller, även om jag hade sjukt lite fakta och mest magkänsla så det inte direkt gick att skriva ut... :D

Tack @bollen__ och @hemlig för en kul lek! :love: fina ippdateringsstorys!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp