Bukefalos 28 år!

Djurförbud, vill ha häst igen!

ontimagen

Trådstartare
Anonymt nick, jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. I alla fall har det kommit till min kännedom att en människa med förbud att hålla hästar vill skaffa hästar igen. Min fråga är egentligen: Vad kan man göra åt detta? Finns det något lagligt sätt att varna andra för den här människan? Vad mer kan man göra?

Senast hen, med hjälp av sin sambo trotsade sitt djurförbud slutade det med magra omhändertagna hästar (dom som hade tur) och ett gäng som fick självdö av svält. Jag har fått bilder från länsstyrelsen med ett sto som dött under fölning för att hon var i för dåligt skick.

Hen har alltså medvetet gått runt sitt djurförbud tidigare och planerar nu (enligt egen utsago) att göra det igen. Personen är också väldigt duktig på att ljuga och manipulera och jag känner dessvärre till ganska många (häst)människor som tror på henom.
 
Anonymt nick, jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. I alla fall har det kommit till min kännedom att en människa med förbud att hålla hästar vill skaffa hästar igen. Min fråga är egentligen: Vad kan man göra åt detta? Finns det något lagligt sätt att varna andra för den här människan? Vad mer kan man göra?

Senast hen, med hjälp av sin sambo trotsade sitt djurförbud slutade det med magra omhändertagna hästar (dom som hade tur) och ett gäng som fick självdö av svält. Jag har fått bilder från länsstyrelsen med ett sto som dött under fölning för att hon var i för dåligt skick.

Hen har alltså medvetet gått runt sitt djurförbud tidigare och planerar nu (enligt egen utsago) att göra det igen. Personen är också väldigt duktig på att ljuga och manipulera och jag känner dessvärre till ganska många (häst)människor som tror på henom.

Har någon blivit dömd och har djurförbud så är det väl en polissak. Alltså kommer hästar i personens närhet så vänd dig till polisen.
 
Anonymt nick, jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. I alla fall har det kommit till min kännedom att en människa med förbud att hålla hästar vill skaffa hästar igen. Min fråga är egentligen: Vad kan man göra åt detta? Finns det något lagligt sätt att varna andra för den här människan? Vad mer kan man göra?

Senast hen, med hjälp av sin sambo trotsade sitt djurförbud slutade det med magra omhändertagna hästar (dom som hade tur) och ett gäng som fick självdö av svält. Jag har fått bilder från länsstyrelsen med ett sto som dött under fölning för att hon var i för dåligt skick.

Hen har alltså medvetet gått runt sitt djurförbud tidigare och planerar nu (enligt egen utsago) att göra det igen. Personen är också väldigt duktig på att ljuga och manipulera och jag känner dessvärre till ganska många (häst)människor som tror på henom.
Eftersom länsstyrelsen ska kontrollera personer med djurförbud (att de följer djurförbudet alltså) regelbundet så kan du göra så att du ringer till länsstyrelsen i det län personen bor och förvarnar dem. Länsstyrelsen har mycket att göra så djurförbudskontrollerna prioriteras ner, men får länsstyrelsen reda på att risken finns att personen återigen kommer trotsa djurförbudet kan de hålla ögonen öppna sas.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderade på att skriva detta under anonymt nick, men jag känner mig så trygg med er buke-folk att det känns onödigt (ni som känner...
Svar
9
· Visningar
1 271
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Skriver under anonymt nick då detta är ett väldigt känsligt ämne. Jag är tillsammans och bor tillsammans med en man som är väldigt sjuk...
Svar
11
· Visningar
5 512
Senast: Skjøldur
·
Hästmänniskan Nu är det bestämt. Hästen jag är medryttare på sedan tre år tillbaka kommer att tas bort lagom till jul - om inte tidigare :cry: Vi...
Svar
19
· Visningar
3 867
Senast: finapina
·
P
Hästmänniskan som jag tycker har en vettig syn på djurhållning. Strängare straff för djurplågeri Att husdjurens värde aldrig kan likställas med...
Svar
4
· Visningar
1 321
Senast: Pelle_P
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp