Djurförbud efter många års vanvård

Sv: Djurförbud efter många års vanvård

Känner igen scenariot från flera andra kommuner. Handläggarna som tvingas/luras till att "dansa" efter politikernas pipa. En inspektör som får nog (djurplågeridomen för fem år sedan) för att sedan bli bromsad igen av en mesig och okunnig kommunal nämnd. Bristande dokumentation förlänger ärendet ännu mer. Länsstyrelsen har inte samma politiska tryck, så äntligen kan de få till korrekta beslut. Riset ska gå till de kommunala nämnderna som skulle ha skött detta på ett helt annat sätt och för måååånga år sedan!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sommaren 2021 upptäcktes märken på en häst efter ett lopp vid travtävlingar i Vaggeryd. Hästen hade körts av Tyler Mifsud som åtalades...
Svar
19
· Visningar
1 143
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 166
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 107
Senast: Cambrie
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
625

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka