Djurjobb utan utbildning/kort utbildning?

Aliche

Trådstartare
Är det någon som vet vilka djurjobb som inte kräver utbildning eller har en ganska kort utbildning (ca 1 år) Jag känner en sån längtan efter att få jobba med djur igen, hästskötare kan jag inte längre jobba som pga tidigare skada. Sitter just nu och kollar på Veterinärerna på 7:an och skulle jättegärna jobba som typ djursjukvårdare/djursjuksköterska eller nånting liknande. Vilka såna jobb finns det egentligen? Känns som det kommit så mycket nya yrken inom djur och djurvård så jag har inte ens nån koll längre! :)
Har en hästmassörsutbildning i botten om det gör någon skillnad.

Just nu jobbar jag i en klädbutik men det ger mig ingenting, inte som jobba med djur gör.. Jag har ingen möjlighet att gå nån lång utbildning (ekonomiskt) så någon kortare utbildning eller kanske någon på distans hade varit det bästa.
Hur ser anställningsmöjligheterna ut inom området?
 
Sv: Djurjobb utan utbildning/kort utbildning?

Jag hade en vän som direkt efter gymnasiet fick jobb på en minkfarm. Hade ihjäl minkar på löpande band och det behövdes ingen utbildning alls. Kan det vara något?
 
Sv: Djurjobb utan utbildning/kort utbildning?

Jag hade en vän som direkt efter gymnasiet fick jobb på en minkfarm. Hade ihjäl minkar på löpande band och det behövdes ingen utbildning alls. Kan det vara något?

:o Det är ju typ som begravningsentreprenörerna som säger att de tycker om att jobba med människor - lite motsägelsefullt.
 
Sv: Djurjobb utan utbildning/kort utbildning?

Men snälla, varför skulle det vara något jag är intresserad av? Om jag skriver att djur ger mig så mycket och jag vill jobba inom djurvård så är väl inte djurplågeri på löpande band något som är relevant? Om du försökte vara rolig eller bara provocerande så föll det ganska platt...
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 064
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
833
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 181
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Vill inte kapa @Wingates tråd, så startar egen. Är i läge känner jag behöver mer input vad man kan studera eller jobba som. Kort om...
Svar
8
· Visningar
1 001
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp