Bukefalos 28 år!

Djurpolisen Animal Planet

Sv: Djurpolisen Animal Planet

Läs inläggen från början!! Jag använder vanlig enkel svenska och den borde inte vara svår att förstå.

Men ja, en genomsnäll hund som är några dagar från svält anser jag vara i större behov av hjälp
Du förutsätter att alla hundar på centret är på väg att svälta ihjäl?
än en hund som är matagressiv och kanske kommer bita sin nya ägare.
Varför komma med den kommentaren? Läs inläggen!
Och att det mer eller mindre konstant är fullt är väl knappast nått man kan undgå att höra?
Inte det? Då måste jag ha missat något. Dom brukar ju inte ha några problem med att ta emot hundarna i programmen. :confused:

LIA
 
Sv: Djurpolisen Animal Planet

Inte det? Då måste jag ha missat något. Dom brukar ju inte ha några problem med att ta emot hundarna i programmen.

Ja då har du uppenbarligen missat något.... På ren svenska.

Givetvis visar de i programmen de hundar som de kan ta emot. Vissa avlivas, vissa omplaceras. Det du INTE får se är kön med hundar som sitter och väntar på avlivning eller att vissa shelters bara behåller hundar i ett visst antal dagar och sedan avlivas de, oavsett hur trevliga de är. Just pga platsbrist.
 
Senast ändrad:
Sv: Djurpolisen Animal Planet

Kollade på ett gammalt avsnitt (repris) av Animal Cops Houston i natt. Där sas det att ca 12 000 djur omplaceras via houston spca eller vad de heter varje år.

Då är det ju både hundar och andra djur med, och bara de som OMPLACERAS. Alla de som är DOA, avlivas av hälsoskäl, mentalitetsskäl och andra skäl är inte med.

Och med ledning hur det såg ut i Pennsylvania, där live release (och då inte bara till adoption, utan till fosters, till vårdavdelning, till andra organisationer etc) låg på 50.26% för Januari - Juni 2008, så börjar man inse hur många fall de FÅR IN i Houston.

För 12 000/år är endast adopterade. Dvs det är inte ens full 'live release' utan bara en del av det. Och det är nog synnerligen naivt att tro att Houston har en live release som är skyhögt över PA.

Och nu har vi klarat av TVÅ delstater bara... Och är uppe i ett fruktansvärt antal djur..
 
Sv: Djurpolisen Animal Planet

Sen håller jag helt med skogstrollet, Animal Cops är dels ett rent 'reklamprogram', och det är hårt selekterat. Naturligtvis visar de inte en timme av djur som inte fick en chans. De visar de fall där det gick åt skogen med, men ffa visar de solskenshistorier.

För oavsett om 50% får avlivas t ex, pga whatever reason. Så de GÖR en skillnad organisationerna, och det är ju det programmet handlar om.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har sen snart 2 år tillbaka levt med en alldeles underbar. Jag skulle vilja påstå att det är min livsstörsta kärlek som jag hittade...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
61 752
Senast: Voeux
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 661
Senast: AlmostEasy
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i en ond spiral där jag har ett sug hela tiden. Mitt problem har ju varit anorexi men helt plötsligt har jag upptäckt att...
2
Svar
30
· Visningar
3 906
Senast: Qelina
·
Övr. Hund Min BC har precis fyllt två år, är precis så pigg och glad som en ung BC är och älskar att vi börjat träna agility! Han har alltid fått...
2
Svar
27
· Visningar
8 344
Senast: Ananas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp