Djursjukvårdare

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare WhyBeNormal
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 053
W

WhyBeNormal

Nån som är utbildad djursjukvårdare?
Jag ha nämligen länge funderat på att utbilda mig.. Jobbar just nu som undersköterska inom vården.
Vad behöver man för meriter för att komma in? Har läst att man behöver 6 månaders praktik på djursjukhus eller liknande...
Snälla hjälp mig!!

Tack på förhand!
MVH: Sofie

Sv: Djursjukvårdare

Jag är inte jätteinsatt, men det stämmer att man ska ha 6 mån praktik för att vara behörig. Sen ligger intagningspoängen på runt 18,2 - 18,4 (det skiljer ju lite från år till år).

Är utbildad djursjukvårdare. Bästa jag gjort! :banana: Roligare jobb får man leta efter. Stortrivs och kan inte se mig själv göra något annat just nu.

Här hittar du den info du behöver.
http://www.slu.se/?ID=808

Tack snälla för svaret!!:D
Ska gå in och läsa igenom allt ordentligt.
Mvh:Sofie

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 324
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 487
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 157
Senast: Thaliaste
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka