bettysmatte
Trådstartare
Måste bara få berätta, om nu någon är intresserad...
Igår tog jag äntligen hem mitt dockskåp som har stått länge i en garderob hos mina föräldrar. Det var så KUL att ta bort fronten och kika in! Mitt dockskåp är ett gult hus från Lundby, ca sent 70-tal. Alla mattor och tapeter i huset är mer eller mindre gräsliga
! Fast man ser ju vissa trender som har kommit tillbaks. I köket, t.ex., är det tapetserat med fondtapet (stora blomrankor). I vardagsrummet fanns även stereobänken komplett med skivspelare för lp-skivor, samt en sladdtelefon. Badrummet ståtar med gult badkar, toastol och tvättställ mot en grund av mörkblått kakel. Spisen och diskmaskinen i köket är oranga och matchar så vackert träluckorna med illgröna knoppar...
Idag ska huset städas upp lite för det är dammigt även inuti, och den 40-åriga dockskåpsägaren ska sitta och drägla lite över söta möbler och tillbehör på Tradera...
Någon mer än jag som gillar dockskåp och miniatyrer?
Är det förresten någon som har bra förslag på vad man ska börja felsöka om inte elen fungerar? Har för mig, men det var ju länge sedan så minnet är lite "luddigt", att det även var problem med elen när jag fick dockskåpet...
Idag ska huset städas upp lite för det är dammigt även inuti, och den 40-åriga dockskåpsägaren ska sitta och drägla lite över söta möbler och tillbehör på Tradera...
Någon mer än jag som gillar dockskåp och miniatyrer?
Är det förresten någon som har bra förslag på vad man ska börja felsöka om inte elen fungerar? Har för mig, men det var ju länge sedan så minnet är lite "luddigt", att det även var problem med elen när jag fick dockskåpet...
Senast ändrad: