Döda hästar i trafiken: Det här händer efteråt

Bara den här veckan har tre hästar som befunnit sig på vägarna blivit påkörda och dött. Vad händer i försäkringsväg vid en sådan olycka? Förra året tittade Ridsport närmare på några fall och med anledning av senaste tidens olyckor publicerar vi än en gång artikeln.
 
Vi hade en incident där över 20 hästar rymde från stallet (lösdriften) för några år sedan och några av dem blev påkörda, en dog och minst 2 skadades allvarligt. Den mest skadade hästen hamnade akut på hästklinik, operation och isolering i 2 veckor.... det var den påkörande bilens försäkring som bekostade det kalaset....
 
Vi hade en incident där över 20 hästar rymde från stallet (lösdriften) för några år sedan och några av dem blev påkörda, en dog och minst 2 skadades allvarligt. Den mest skadade hästen hamnade akut på hästklinik, operation och isolering i 2 veckor.... det var den påkörande bilens försäkring som bekostade det kalaset....
Det är det i princip alltid.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
769
  • Artikel
Dagbok Som många här vet har jag haft flera år där jag mått väldigt dåligt, ett år när jag nästan var mer på psyk än jag var hemma. Har gjort...
2
Svar
28
· Visningar
2 212
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 565
Senast: kma
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 770
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Drop-in-vigsel

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp