Döljande hårfärg

Fick också höra att ju högre kvalité som frisören har på sin sax, desto längre håller frisyren.

Skitsnack, rent ut sagt.

Hårstrån har noll koll på hur de kapas av och påverkas på samma vis av en dyr sax som av en billig sax så länge stråna klipps av.

Visst, en hobbysax köpt på rusta/ÖoB är nog inget vidare att klippa hår med, men nu pratar jag om saxar för just hår och dessa kommer i många prisklasser och det är inte priset på saxen som avgör hur länge en frisyr håller. Den som påstår att det är på det viset pratar faktiskt i den där berömda nattmössan.

Men citatet du svarade på och menade var skitsnack pratade ju om kvaliteten på saxen, inte ett knyst om priset. (i delen du inte tog med stod visserligen att saxarna brukar vara dyra, men inte att det var det som avgjorde kvaliteten)
 
@Enya du har dåligt inflytande på mig!
Läste din tråd och fick akut behov av frisörbesök... Så jag sprang ned på stan till närmsta frisör som hade tid att klippa mig och göra mig fin så nu blev jag ruinerad men fin i håret ett par timmar iaf.
Jag som blev så fin i håret lyckades få fogskum i halva håret och intorkat fogskum kan man bara klippa bort................
 
Men @pulkaskurk fick du klippa i ditt nyfriserade hår??? :eek::cry: Fy så trist alltså! Du skulle lagt ut bild på ditt fina hår ju :D Jag såg en gång för en tid sedan en bild på en frisyr jag skulle kunna testa, tror det var i en hårtråd här på senior, men det värtsa är att jag inte minns vad det var för frisyr! :o Vad har du för frissa?

Jag har inte en aning om frisörskola! Jag är nyinflyttad och hittar inte ens i staden här och inte ens UT från staden :D Jag skulle gissa att närmaste frisörskola skulle ligga.... ja det var e bra fråga. Går att googla gissar jag :)
 
Men @pulkaskurk fick du klippa i ditt nyfriserade hår??? :eek::cry: Fy så trist alltså! Du skulle lagt ut bild på ditt fina hår ju :D Jag såg en gång för en tid sedan en bild på en frisyr jag skulle kunna testa, tror det var i en hårtråd här på senior, men det värtsa är att jag inte minns vad det var för frisyr! :o Vad har du för frissa?

Jag har inte en aning om frisörskola! Jag är nyinflyttad och hittar inte ens i staden här och inte ens UT från staden :D Jag skulle gissa att närmaste frisörskola skulle ligga.... ja det var e bra fråga. Går att googla gissar jag :)

Enya, jag googlade lite. Verkar inte finnas någon frisörskola i Oxelösund vad jag kunde se. Jag gick in på en slumpvis vald frisörsalong och kollade prislistan. 220 kronor för en damklippning. Rena rama fyndet med Stockholmsmått mätt. Har man ont om pengar är såklart 220 kronor 220 kronor. Ät gröt i en vecka när du är ensam utan barnen så kan du fixa håret :D Ett genomklippt hår kan göra hela skillnaden hur man trivs med sig själv. Tycker jag, som inte har så mycket till hår att skryta med, och därför behöver lägga ner hutlösa summor på klippning.
 
Nej någon frisörskola här kan jag inte tänka mig, närmaste kanske är Norrköping eller Eskilstuna? Detta är en "microstad" ju.

Var den summan, 220 kr, hos en frisör här i staden? Det var inte megadyrt som det har talats om i tråden.

Jag är "aldrig" barnledig nuförtiden så den enda veckan jag kan äta gröt på är vecka 44 :D
 
Nej någon frisörskola här kan jag inte tänka mig, närmaste kanske är Norrköping eller Eskilstuna? Detta är en "microstad" ju.

Var den summan, 220 kr, hos en frisör här i staden? Det var inte megadyrt som det har talats om i tråden.

Jag är "aldrig" barnledig nuförtiden så den enda veckan jag kan äta gröt på är vecka 44 :D

I Oxelösund, på Järntorget.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp