Döljande hårfärg

Klipp en kortare frisyr med etapper, skippa balsam utom möjligtvis i topparna då det tynger ner.

Sen finns ett medel som heter Toppik, tror det användes i nån styling i typ "Malou efter tio" eller Godkväll. En kompis till mig testade efter det och det gör underverk.

Man sprayar på hårfibrer så det ser mycket tjockare ut.
 
Äsch då, snart har du jobb. Då har du råd med både det ena och det andra! :D
Ja, med jobb är det en annan sak :) Men just nu är jag arbetslös och det gör ju att min inkomst är väldigt låg tyvärr. Jag söker inte mycket jobb just nu, ska ta tag i det, men har inte "orkat" ta upp kampen igen sedan flytten, behövde lite vila. :)
 
Klipp en kortare frisyr med etapper, skippa balsam utom möjligtvis i topparna då det tynger ner.

Sen finns ett medel som heter Toppik, tror det användes i nån styling i typ "Malou efter tio" eller Godkväll. En kompis till mig testade efter det och det gör underverk.

Man sprayar på hårfibrer så det ser mycket tjockare ut.
Om jag inte har balsam ser mitt hår ut som en risbuske och känns därefter :( Men jag har funderat på om inte både balsamet och längden på håret gör att det ser mer platt ut, längre hår tynger ju, inbillar jag mig. Jag vill ju gärna ha längre hår eftersom jag har runt tjockt ansikte och skulle inte passa i kort hår alls utan att se mer ut som en fotboll. Inte snyggt.

Jag gissar på att det medlet är ganska dyrt? Hur påverkar det håret rent fysiskt?
 
Det kan bli stor skillnad åt endera hållet så ska man bli "klippt" av någon som skär rekommenderar jag att man verkligen går till någon som vet vad de gör. Mitt hår får man definitivt inte skära, det är rena döden för det.
Hur tar man reda på det utan att vara försökskanin? :p
 
Hur tar man reda på det utan att vara försökskanin? :p

Prata med frisören och se om det känns bra och den kommer bra förklaringar och motiveringar för hur den vill göra. Ofta (men inte alltid) får man det man betalar för, dvs billigast är sällan bäst.

Jag har iofs undantaget här i byn. Hon är billig (oftast ca 400kr) men jag skulle väl säga att om hon var i Sthlm skulle det kosta från 800kr och uppåt (jag har klippt mig på flera dyra salonger och hon är bland topp tre av de som klippt mig). Hon är riktigt duktig!
 
Klipp dig hos en vettig, bra, välutbildad frisör!! En rufsig knivklippt frisyr, och lite gegga i, så blir du som ny. Din hårproblematik lever många med och har löst sig femtielva gånger om och om igen hos vettiga frisörer. Ditt problem är ett ickeproblem.
Vem ser optimal ut med en hemmaklippning en gång per år om man inte har långt, tjockt hår???
 
Klipp dig hos en vettig, bra, välutbildad frisör!! En rufsig knivklippt frisyr, och lite gegga i, så blir du som ny. Din hårproblematik lever många med och har löst sig femtielva gånger om och om igen hos vettiga frisörer. Ditt problem är ett ickeproblem.
Vem ser optimal ut med en hemmaklippning en gång per år om man inte har långt, tjockt hår???
Det är faktiskt mer än en gång per år jag klipper mig ;)

Vad synd att ni säger frisör hela tiden! :cry: Jag ville ju ha ett billigt och bra mirakel medel, tex annan hårfärg! :bump::D
 
Jag klipper mig på salong för 165:-, så det är förutom praktiskt också väldigt ekonomiskt att ha kortkort hår :D

För hårets del så spelar det ingen roll om det klipps eller skärs av, skillnaden är att det blir enklare att ha massor med små övergångar om man skär av det och det i sin tur kan ge mer volym på vissa hår.

Tycker inte @Enya ska ge upp än, hon har ju precis bytt till nytt schampo och balsam och det kan vara en övergångsperiod när håret känns mer fett och "skitigt" till följd av detta för balsam i sig fettar inte ner hårstråna, men var noga med att verkligen skölja ur all inpackning/balsam och som sagt, oljan krävs det inte många droppar av och där så räcker det med att du gnuggar den i händerna så att den blir lite varmare och sen reder ut stråna i längderna med den.
 
Vad synd att ni säger frisör hela tiden! :cry: Jag ville ju ha ett billigt och bra mirakel medel, tex annan hårfärg! :bump::D

Se svar ovan och har du vägarna förbi norrland så kan jag klippa dig. Är måhända hundfrisör men har klippt min beskärda del av människohår genom åren :sneaky: Hår som hår liksom :laugh:
 
Prata med frisören och se om det känns bra och den kommer bra förklaringar och motiveringar för hur den vill göra. Ofta (men inte alltid) får man det man betalar för, dvs billigast är sällan bäst.

Jag har iofs undantaget här i byn. Hon är billig (oftast ca 400kr) men jag skulle väl säga att om hon var i Sthlm skulle det kosta från 800kr och uppåt (jag har klippt mig på flera dyra salonger och hon är bland topp tre av de som klippt mig). Hon är riktigt duktig!
400? Billigt??? Jag har nog aldrig i hela mitt liv lagt 400 kr på en frisör!:o Jag har bara klippt mig hos frisör en gång i mitt liv, inför min konfirmation :o

Jag har en frisör typ 150 meter härifrån, men dit går jag nog inte, kan inte hjälpa att jag har lite fördomar att en frisör som mest klipper pensionärer inte riktigt... ja... :o
 
400? Billigt??? Jag har nog aldrig i hela mitt liv lagt 400 kr på en frisör!:o Jag har bara klippt mig hos frisör en gång i mitt liv, inför min konfirmation :o

Jag har en frisör typ 150 meter härifrån, men dit går jag nog inte, kan inte hjälpa att jag har lite fördomar att en frisör som mest klipper pensionärer inte riktigt... ja... :o

400 kr är billigt :D Ja, om de klipper vitt då (vilket min gör). Annars är säkert priset nere på 200 - 300 kr.
 
Se svar ovan och har du vägarna förbi norrland så kan jag klippa dig. Är måhända hundfrisör men har klippt min beskärda del av människohår genom åren :sneaky: Hår som hår liksom :laugh:
Jag har bara varit i Umeå och jag har lärt mig här på buke att det knappt räknas som Norrland så det sker nog inte så ofta jag hamnar där, tyvärr. Men ja, hår som hår :D

Jag klipper mina barn. Ibland ser det inte riktigt...ja... men för det mesta så blir det bra, även grabben som har spikrakt hår. Bäst är lite smålockigt!

Men ja, jag upplever en förändring på håret både med oljan och schampot! Det har nog aldrig varit så blankt som det är nu. Men jag kanske inte ska ha balsam i hårbotten alls? Och vara mer noga med att inte ha olja för nära hårbotten heller?
 
Men ja, jag upplever en förändring på håret både med oljan och schampot! Det har nog aldrig varit så blankt som det är nu. Men jag kanske inte ska ha balsam i hårbotten alls? Och vara mer noga med att inte ha olja för nära hårbotten heller?

Härligt att du börjar se lite skillnad redan :)

Jag gnuggar ju in både balsam, inpackning och olja från skalp till topp utan att det blir skumt, men jag har ju ett helt annat hår med tunna och babymjuka strån :cautious: så prova och se om det blir bättre med att ha det bara i längderna och som sagt vara noga med att allt balsam/inpackning verkligen är ursköljt :up:
 
Jag har bara varit i Umeå och jag har lärt mig här på buke att det knappt räknas som Norrland så det sker nog inte så ofta jag hamnar där, tyvärr. Men ja, hår som hår :D

Jag klipper mina barn. Ibland ser det inte riktigt...ja... men för det mesta så blir det bra, även grabben som har spikrakt hår. Bäst är lite smålockigt!

Men ja, jag upplever en förändring på håret både med oljan och schampot! Det har nog aldrig varit så blankt som det är nu. Men jag kanske inte ska ha balsam i hårbotten alls? Och vara mer noga med att inte ha olja för nära hårbotten heller?

Exakt, olja/balsam ska vara i längderna och inte i hårbotten (ja, om man inte är jag då med knastertorr hårbotten som älskar balsam/inpackning :cautious:).
 
Härligt att du börjar se lite skillnad redan :)

Jag gnuggar ju in både balsam, inpackning och olja från skalp till topp utan att det blir skumt, men jag har ju ett helt annat hår med tunna och babymjuka strån :cautious: så prova och se om det blir bättre med att ha det bara i längderna och som sagt vara noga med att allt balsam/inpackning verkligen är ursköljt :up:
Jag som faktiskt stod i morse och funderade på om jag skulle vara mindre noga med att skölja ur balsamet för att det kanske skulle ge bättre effekt.

Ja du ser ju på bilden på pappa vilket hår jag har att göra med... :o Jävla gener :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp