Döma för snabbt....

Texaz

Trådstartare
Folk är ju snara att döma, utifrån hur saker VERKAR vara....

Hur vet man att någon mår dåligt, blir misshandlad, har drogproblem etc.

Hur ofta har NI missat tecken, inte fattat?

Jag har haft en bild av hur "offer" ska se ut/bete sig, men med tiden har jag insett att den INTE stämmer, inte på en punkt!

Hur tänker ni?
 
Det går inte att se hur någon mår utanpå..är iallafall min slutsats. Enda man kan göra om man misstänker är väl att fråga.
 
Jag har aldrig riktigt missat... När det kommer till vänner/bekanta...

En sak som är klart är att "vem som helst" kan bli "offer" (usch ogillar ordet)...
 
Folk är ju snara att döma, utifrån hur saker VERKAR vara....

Hur vet man att någon mår dåligt, blir misshandlad, har drogproblem etc.

Hur ofta har NI missat tecken, inte fattat?

Jag har haft en bild av hur "offer" ska se ut/bete sig, men med tiden har jag insett att den INTE stämmer, inte på en punkt!

Hur tänker ni?
Om misshandel i hemmet - Det ser man inte. Punkt.
Den som är utsatt gör ofta sitt bästa för att allt ska verka bra.

Psykisk ohälsa kan jag lukta mig till på flera hundra meters håll. Droger har jag ingen erfarenhet av.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
8 205
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 745
Senast: Mia_R
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 020
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 597
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp