Bukefalos 28 år!

dom på försäkringskassan

Status
Stängd för vidare inlägg.

zilla

Trådstartare
Varför ihela :devil: jobbar man på försäkringskassan om man inte kan vara glad och trevlig :confused: Jag hade ex antal frågor både innan och efter förlossningen och jag har bara lyckats få prata med en trevlig person.
Dom verkar tro att man "pluggar" och läser allt när man ska få barn.Jag har inte gjort det ,,men ni kanske har gjort det. ska man vara påläst.??? ska man veta allt.??





en zilla som e både arg och lessen över vissa .i hennes liv.
 
Sv: dom på försäkringskassan

Tror att det ( vara sur och otrevlig) är ett anställningskrav!!

Allvarligt talat, be att få prata med någon annan, eller gå in på deras mottagning. De brukar vara trevligare där.

Annars kan man alltid ge karln en lista med sina frågor och be honom ringa/gå dit. Konstigt nog är dessa sura tanter alltid JÄTTETREVLIGA mot män.
 
Sv: dom på försäkringskassan

Många av dem man hamnar hos vet heller inte mer än den information som man får hem... Jag hade en del frågor som inte stod med på pappret och ringde alltså, den jag fick i luren började läsa innan till på samma papper som jag hade i handen... När jag avbröt och talade om att jag visste det där så erbjöd han sig att skicka hem mer information, och efter som han inte kunde svara på min frågor så tackade jag ja och fick hem samma papper igen...

Fast vi har ialla fall en raring som till och med ringde nån månad innan Elin fyllde ett och påminde om att man var tvungen att komma upp på hel ersättning på ett eller annat vis och hjälpte mig att komma fram till en bra lösning för oss. Super trevlig och tog reda på mer saker med mig i luren!
 
Sv: dom på försäkringskassan

Har o¨ckså funderat på det!!
Har heller inte direkt mött några trevliga som VILL hjälpa en när man kommer med frågor!
"Min" handledare är dock numer ok, men när jag skulle ha havandeskapspenning hade vi ett litet krig...
 
Sv: dom på försäkringskassan

Det kanske beror på ens egen attityd? På min försäringskassa har ingen varit otrevlig mot mig, tvärtom :)
 
Sv: dom på försäkringskassan

Det är ju samma sak överallt. Alfa-kassan A-kassan CSN studentkåren... Är övertygad om at det är ett anställningskrav :idea:

Skämt och sido så tycker jag det är fruktansvärt synd att det jobbar så många sura människor på sånna ställen. Jag förstår att de får ta mycket skit från arga människor som ringer och klagar, men när de gjort fel 4gg i rad eller skickat fel papper ex antal gånger eller helt enklet struntat i att betala ut pengar så man håller på att bli vräkt för att hyran inte kan betalas, då tycker jag man har rätt att vara upprörd. :devil:
 
Sv: dom på försäkringskassan

Jobbar själv på FK (när jag inte är föräldraledig) och jag kan tala om att man knappast blir på br ahumör när 90% av dem som ringer är sura och otrevliga och tycker man är dum i huvudet för att man t ex inte betalt ut pengar. Sedan visar det sig (alltsom oftast) att det är kunden själv som gjort fel t ex inte skickat in nödvändiga papper etc.
Det är inte vi som jobbar där som uppfunnit reglerna men det är vi som måste se till att de efterföljs - glöm inte det!!
Är ni missnöjda med reglerna ska ni klaga hos regeringen, inte dem som jobbar på FK.

Anledningen till att så många slutar på fk efter kort tid är just för att de inte orkar med all skit de får ta från folk som ringer/besöker.
 
Sv: dom på försäkringskassan

Många har väl också alldeles för mycket arbete och går på knäna vid FK runt om i landet. Jag vet att flera dels slutar dels är sjukskrivna p g a den höga arbetsbelastningen. :(

Sedan tycker jag att de 10% (diskutabel siffra) som är trevliga inte ska straffas för andras "gnäll" eller vad det månde vara. Jag tror inte heller att majoriteten av 90% gör fel vid ifyllning av papper.

Idag måste man vara frisk för att vara sjuk, eller ha någon som hjälper till, för att orka med alla snåriga vägar. Ex vis är dagens melodi med att trycka på telefonknappar, för att eventuellt komma i kontakt med en riktig människa, alldeles befängd. Detta är det tyvärr inte bara FK som praktiserar (fast detta är ju knappast nyheter... :smirk: ) utan många fler instanser som sjuka/gamla på ngt sätt har kontakt med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
861
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 371
Senast: Tassa
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 795
Senast: Pilot
·
  • Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 266
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp