Dom som vet nått om Globus kolla här o hjälp mej

Sv: Dom som vet nått om Globus kolla här o hjälp mej

Diabolical_Kitten skrev:
Clicen ska vara stoppad med ull och syntet ull, enligt Globus. Så var det iaf för över ett år sen då jag kollade det med Globus, isf har de ändrat.
Clic hoppsadel har aldrig varit stoppad med ull/syntetull. Den har alltid haft fasta paneler med kanaler. Kanalerna har varit stoppade med syntetull men dessa kanaler är så små så dom är av underordnad betydelse. Panelsystemet har nog lite missvisande kallats för semiullstoppning.
 
Sv: Dom som vet nått om Globus kolla här o hjälp mej

Okej, då har Globus gett mig fel information. De sa att de hade ett skikt med syntetull, ett skikt med ull och sen ett skikt med syntetull igen.

Men då vet jag det.
Är det latexpaneler och syntetull emellan? Eller vad är det för något?
 
Sv: Dom som vet nått om Globus kolla här o hjälp mej

Diabolical_Kitten skrev:
Ser att du bor i Sthlm, det borde väl finnas massor med hästaffärer? Finns det ingen som har en Esperanza inne?

Dom flesta säljer inte deras sadlar. Har kolla på åf på globus hemsida.
 
Sv: Dom som vet nått om Globus kolla här o hjälp mej

VARNING
Om du ska köpa Globus Clic hoppsadel färg svart, kolla extra många gånger på den. Jag är inne på min 4:e Globus Clic sadel och den blev tvåfärgad brun. De har haft STORA kvalitets problem med svarta sadlar. Jag har gjort ett inlägg under hästutrustningens SVARTA LISTA där du kan läsa vad jag råkade ut för...

Aldrig mer GLOBUS
 
Sv: Dom som vet nått om Globus kolla här o hjälp mej

Kan bara instämma i VARNINGEN!
Köp inte Globus sadel.Mkt dålig kvalite och ofta sneda både i stoppning och bom!
Har skrivit om det tidigare,så vill du ha mer info,sök på Globus!
Dessutom finns förhållandevis många till salu,knappt begagnade!
 
Sv: Dom som vet nått om Globus kolla här o hjälp mej

Okej, tänkte väl att det fanns i både dressyr och hoppmodell, men tänkte att de borde vara lite lika i lädret osv.
Den bruna är tvåfärgad, men jag tycker inte det var fult. Det ljusare bruna är där ryttaren sitter så det syns ändå inte.
 
Sv: Dom som vet nått om Globus kolla här o hjälp mej

Jag vet att Mustang har Globus, de borde ju ha en Esperanza? Hästbutiken i Bromma är också ÅF för Globus.
 

Liknande trådar

Utrustning Vänder mig till er för att få hjälp - Letar en Globus Dressyr sadel - o då ingen av sadelprovarna här uppe i landet har ngn hemma så...
Svar
10
· Visningar
5 480
Senast: ankic
·
Utrustning Någon som vet vilken av Globus Dressyr sadlarna som passar kort, lite rund o relativt liten manke ? Har en Globus Esperanza( 16,5 " 34...
Svar
1
· Visningar
583
Senast: skogaliten
·
Utrustning Jag letar efter sadel till min 3,5 åring som är ca 170 i mkh. Jag är 164 och behöver 17,17,5". Det har dock varit problem att hitta nåt...
Svar
0
· Visningar
3 305
Utrustning Hej! Nu är det så att jag letar sadel åt min pålle, då den han har nu sitter helt vansinnigt fel. Jag har haft ut en sadelutprovare och...
Svar
0
· Visningar
980
Senast: Prickeponny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp