Globus Turners passform?

Prickeponny

Trådstartare
Hej! Nu är det så att jag letar sadel åt min pålle, då den han har nu sitter helt vansinnigt fel. Jag har haft ut en sadelutprovare och vi provade då en Globus clic som låg bra på honom, men det är så att jag inte hittar så många till salu. Det jag hittar är däremot Turners, och de verkar ju hyfsat raka för mig som är helt ovan vid hur sadlar varierar sig.
Så min fråga är då, hur stor är skillnaden i passform mellan clic och the turner? Någon som vet det? :)

Han har relativt kort, rak och bred rygg, och hela han är ganska kompakt.
(Förlåt om det redan finns en sån här tråd, jag slarvsökte i forumen men hittade inget svar på min fråga så..)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 266
Utrustning Vänder mig till er för att få hjälp - Letar en Globus Dressyr sadel - o då ingen av sadelprovarna här uppe i landet har ngn hemma så...
Svar
10
· Visningar
5 511
Senast: ankic
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
11 514
Senast: ylvalill
·
Utrustning Min lilla pärla har en svår rygg, har jag lärt mig nu. Den är rak, men ej spikrak, nästan lite svängd då han är skarpt överbyggd och pga...
Svar
3
· Visningar
2 847
Senast: DrT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp