Domani-täcken

cactuspower

Trådstartare
Någon som har täcken från Domani till sina hästar?
Har för mig dom skulle komma till Strömsholm som utställare.
Ffa. är jag intresserad av ylletäcket, hur är det i kvalitén?
Är det tjockt/tunnt? Hur är passformen? Hur är det i storleken?
Passar på hästar som är grövre/smalare över bogen eller normala?

Finns i färgerna brunt, marinblått, grått, plommon. Vilken färg passar bäst på fux tycker ni? Är själv mest inne på marin eller brunt, men vilken i så fall?

Undrar också vad ni har för erfarenhet av utetäckena, 100g fyllning i och som är med halvhals. Ser trevliga ut tycker jag och jag gillar att det bara är tunn fyllning i dom. Undrar också hur de är i passform och kvalité?

Sv: Domani-täcken

Jag har inte just Ylletäcket, men har ett "showtäcke" typ tunt sommartäcke, och ett lila regntäcke, dom är jättebra. Men jag har sett folk osm har ylletäcket och det ser fint ut iallafall! :bump:

En i stallet har ett regntäcke från Domani till sitt varmblod.
Ska höra med henne vad hon tycker om det!
Snyggt är det iallafall!

Jag hade ylle täcket till min ponny, var jätte bra i kvalite och allt! Hon var rätt smal över bogen, typ normal/smal och på henne satt det super! Jag hade marinblått till henne och hon var brun, fux är svårt med jag tror nog att blått kommer bli fint!

Tycker du ska köra marinblått täcke! Det bruna kommer ju bara försvinna in i hästens färg! ;)

Vi har ett utetäcke med halvhals. Säkert tre år gammal eller nått och lever fortfarande! :eek: Trots att killarna är på varann i hagen och gnager på allt som existerar!

Jag har ett supertjockt stalltäcke från domani.
jag tycker att det är jättebra förutom att min valack är väldigt tunn så det är lite för stort i bogen för honom. men kvaliten kan inte bli bättre. jätte fluffigt och fint!

Jag hade ett regntäcke från Domani, det hade en underbart röd färg men världens sämsta passform :D
Första sommaren fungerade det bra, och jag tvättade det EN gång, enligt instruktionerna, innan jag lade undan det för vintern.
Andra sommaren fungerade det också bra, och jag tvättade det för andra gången, enligt instruktionerna, innan jag lade undan det.
Tredje sommaren läckte det som ett såll - m a o höll det bara för en enda tvätt innan det var kass.:mad:

Med tanke på detta - och den dåliga passformen - är Domani inte något jag skulle vilja rekommendera.

Immer

Jag har också vart på g att köpa ett Domani ylletäcke men sen gjorde jag inte det för jag kom på att jag ville ha et i typ april eller nåt sånt så det kändes onödigt när det snart blev varmt..

Men jag tycker iaf att du ska ta ett Brunt!:)

Synd att dom är smalare över bogen, då är det nog bara att ge upp hoppet om ett sånt :( eftersom min tjej snarare klart är grövre en smalare där fram.

tycker du ska köra på ett brunt! de är jättefint på fuxar! :d är själv inne på att köpa ett till min!

hej :)
jag är besviken på mina två ulltäcken från dom..
flätorna ser jätteslitna ut, sömmar har gått upp osv.
sen tycker jag inte ullen är den bästa heller. har inte använt dom så mkt heller :(
aja, dom var fina i början iaf :)

Har inte de nya Domani ute/vinter teflon på? Är det någon som har erfarenheter av att tvätta dem? Hur håller de vattnet ute efter några tvättar? Någon som har erfarenhet?

jag har ett ulltäcke å ett innetäcke, 600 gr.

Ulltäcket är jättestort i stoleken! går ju nästan till knäna :confused:
Medans innetäcket i samma stolek, sitter jääääätttebra, super fint och håller super! man kan nästan ha dom ute också :p
ullet köpte jag nytt från affären för 500, men skulle inte ge 1000 kr för det. Men har inte använt ullet nå ännu.

Jag har ett marinblått sommartäcke med grönt kantband och röda pp på, underbart :D Sitter jättebra på Manne då han är lite smalare över bogen, :love:

Jag hade ett regntäcke från Domani, det hade en underbart röd färg men världens sämsta passform :D
Första sommaren fungerade det bra, och jag tvättade det EN gång, enligt instruktionerna, innan jag lade undan det för vintern.
Andra sommaren fungerade det också bra, och jag tvättade det för andra gången, enligt instruktionerna, innan jag lade undan det.
Tredje sommaren läckte det som ett såll - m a o höll det bara för en enda tvätt innan det var kass.:mad:

Med tanke på detta - och den dåliga passformen - är Domani inte något jag skulle vilja rekommendera.

Immer

Fast de nya täckena har super passform i vart fall utetäckena :D

jag har ett i ylle och ett våfflat, superfina , bra kvalité och bra passform

tillägg: det i ylle är marin, det våfflade är brunt

Liknande trådar

Utrustning Hej! Undrar om någon kan berätta för mig vilken skilland det är mellan dom olika Amigo täckena, finns ju Mio, Hero m.m. Vilket är...
Svar
3
· Visningar
1 515
Senast: Taz
·
Utrustning Jag behöver hjälp... Min nya häst är större än alla de andra jag haft tidigare och jag behöver nya grejer (synd va? :D) Nu till det...
Svar
11
· Visningar
1 145
Senast: Equilina
·
Utrustning Är det någon som har Ylletäcket ifrån Finntack? Vad tycker ni om dom; hur är hållbarhet, kvalité, passform (även storlekar), hur tjockt... 2
Svar
21
· Visningar
1 601
Senast: cämela
·
Utrustning Har fått nys om lite beg. täcken inom min närhet och eftersom jag blev ombedd att lägga bud undrar jag vad som kan vara rimligt att...
Svar
6
· Visningar
1 097
Senast: Kalinka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II
  • Somna in hemma