Domare tillrättavisad av disciplinnämnden

Det jag inte förstår är vad denna tillrättavisning faktiskt innebär. Blev inte så mkt klokare när jag läste dokumentet hos Hippson heller.

Men förstod på en gång vem det gällde då jag reagerade på kommentarerna när jag såg dem på ryttarens instagram efter tävlingen då jag följer henne. Kanske nåt som en ponnytyttare skulle kunna skriva, men en rätt erfaren tävlingsryttare/tränare/domare i vuxen ålder kanske kan tänka ett steg längre innan sånt läggs ut, hur missnöjd man än är.
 
Är det här förresten samma händelse som stod för några veckor sedan också? Som handlade om att en domare kommenterat nåt om ryttare/domare på sociala medier, eller var det något annat? Såg nog bara en rubrik ang det så är inte helt säker vad det handlade om.
 
Det jag inte förstår är vad denna tillrättavisning faktiskt innebär. Blev inte så mkt klokare när jag läste dokumentet hos Hippson heller.
Det betyder ingenting, ryttaren blir tillsagd att det inte är lämpligt att göra så och så ska det anses som ett straff, medans anmälarna ska tro att det blivit ett straff utdömt vilket det inte har.

Det som också kan tyckas skava är att ryttaren faktiskt dissat de 2 domarna som låg samspelt men lågt och själv ansett att den tredje domaren som låg högre hade rätt rakt igenom. Lite sådär på en höft så det som skiljer är att anmälarna- som fö är mkt duktiga och kompetenta båda två- har satt samstämmig 1:a på ett av de byten som skulle visas och den tredje domaren där låg på 4:a.
 
Är det här förresten samma händelse som stod för några veckor sedan också? Som handlade om att en domare kommenterat nåt om ryttare/domare på sociala medier, eller var det något annat? Såg nog bara en rubrik ang det så är inte helt säker vad det handlade om.
Nej det var en annan! Där var det en domare som kommenterat om en ryttare i en facebookgrupp om jag uppfattat det rätt.
 
Nej det var en annan! Där var det en domare som kommenterat om en ryttare i en facebookgrupp om jag uppfattat det rätt.
Aha okej. Det låter ju faktiskt värre än att "bara" vara missnöjd med sin bedömning och uttrycka det otrevligt. Fast å andra sidan vet jag ju inte vad domaren skrev om ryttaren.
 
Är det här förresten samma händelse som stod för några veckor sedan också? Som handlade om att en domare kommenterat nåt om ryttare/domare på sociala medier, eller var det något annat? Såg nog bara en rubrik ang det så är inte helt säker vad det handlade om.
Det var kanske överdomaren ? Skrev på Facebook om en ryttare åkte till DIN där även det där blev en tillrättavisning? Och sedan skulle öd följas upp på diverse sätt men det är bara blaha blaha.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 498
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 386
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Hästnyheter Ett bråk som startade på sociala medier och fortsatte på en träningstävling i Helsingborg anmäldes i våras till Svenska...
Svar
2
· Visningar
1 039
Senast: ginnies
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 042
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp