Doppresent med lite genustänk?

Ja min strax 16 år gamla hen är genderconfused och bisexuell tack vare att jag inte tvingade henne ha rosa kläder och hästsvans ( enligt pappan då)
Hon är de facto bi och könsneutral
 
Alltså nu kanske inte CD- skivor är så inne längre, men jag vet att vi fick en fin vis- sago- och ramsbok som hette Trimmel- Tramm med tillhörande CD när äldsta barnet var mini. Det finns säkert andra liknande också. Vi lyssnade massor på den när han var bäbis och man märkte att han kände igen sångerna och vi har även läst ramsorna och sagorna i boken.

Annars kan ju fina barnbestick (alltså inte plast utan rostfritt e d) vara både roligt och användbart. Vi hittade fina, lite rejäla i någon guldsmeds / smyckeaffär med Pettson och Findus- motiv, och det fanns med många andra fina motiv också, och de används fortfarande av vår 6- åring då hon älskar dem och tycker vuxenbestick är för stora. Alternativt någon fin och tålig barnservis i t ex melanin- finns med gott om fina sagomotiv och även annat som t ex Babblarna mm.

Om man vill ge något mer ”traditionellt” så finns det ju många fina silversaker etc som inte är könskodade också, typ nallesparbössa, silversked etc, etc.
 
Jag har gett bort kramhästar. Alltså gosedjur. Passar lika bra till alla kön :)

Min mamma har gett premieobligation till släktingbarn. Till ett barn som man står nära kan man ge ett medlemsskap i HSB eller SKB.
 
Jag brukar gå all in och ge presentkort på kukförstoringskirurgi till små pojkar i dopgåva.

Åh så omtänksamt av dig :love: Bästa presenten!
Kukförstoring och kurs i pistolskytte till en liten pojke, ögonfransförlängning och prinsessklänning till liten flicka. Pojkens dopgåva är dyrare, han kan ha praktisk nytta av den (iallafall skjutandet) och flickan får vara söt. Kan det BLI bättre?!
 
Åh så omtänksamt av dig :love: Bästa presenten!
Kukförstoring och kurs i pistolskytte till en liten pojke, ögonfransförlängning och prinsessklänning till liten flicka. Pojkens dopgåva är dyrare, han kan ha praktisk nytta av den (iallafall skjutandet) och flickan får vara söt. Kan det BLI bättre?!
Det är ju rimligt och rättvist att pojkar får dyrare presenter, de tjänar ju mer som vuxna. Och en förstoring av själva familjelyckan! Tihi.
 
Åh så omtänksamt av dig :love: Bästa presenten!
Kukförstoring och kurs i pistolskytte till en liten pojke, ögonfransförlängning och prinsessklänning till liten flicka. Pojkens dopgåva är dyrare, han kan ha praktisk nytta av den (iallafall skjutandet) och flickan får vara söt. Kan det BLI bättre?!
Men tösa borde väl få en bröstförstoring?
 
Tack vare den här tråden vet jag nu vad jag ska köpa till sonens kusin när hon döps om några månader - Godnattsagor för rebellflickor :). Hade aldrig hört talas om den förut. Vill sambon ge nåt annat får han göra det själv.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 967
Senast: Badger
·
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
819
Senast: WildWilma
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 547
Senast: orkide
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 515

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp