Doppresent

Bison

Trådstartare
Gör ett litet inhopp i den läskiga delen av buke 🙀
Vad ger man i present vid dop?
Gäller min brorson, typ 2, kanske 3 år gammal.
Leksak? Vad leker barn med?
Kläder?
Jag har ingen aning 😆
 
Är du säker på att han är så gammal? :D Oftast sker väl dop under första året. Men om vi antar att du har rätt (:D) så kanske Duplo kunde vara något i leksaksväg? Det är ju som större lego och därmed inget man direkt kan ha ”för mycket av”.

Kläder går såklart också att ge, men det blir ju egentligen lite mer av present till föräldrarna (och då bör du kolla storlek och kanske även vilken typ av kläder som föredras).

Böcker skulle kunna vara ett alternativ annars? Det är i alla fall något jag uppskattar att ha många av för att variera, men kostar ju en del om man ska köpa en massa själv.
 
Böcker tycker jag är något som alltid funkar! Antingen någon klassiker eller någon sagosamling.

Konkrekt tips: Stora boken med sagor om djur. Har älskats av alla mina barn och boken är ”fin” med fina illustrationer och inte så dyr :)
 
Är denna jag menar :)
 

Bifogade filer

  • F63F565B-A278-4608-8C48-BCFDE5FEB170.jpeg
    F63F565B-A278-4608-8C48-BCFDE5FEB170.jpeg
    35,1 KB · Visningar: 86
Är du säker på att han är så gammal? :D Oftast sker väl dop under första året. Men om vi antar att du har rätt (:D) så kanske Duplo kunde vara något i leksaksväg? Det är ju som större lego och därmed inget man direkt kan ha ”för mycket av”.

Kläder går såklart också att ge, men det blir ju egentligen lite mer av present till föräldrarna (och då bör du kolla storlek och kanske även vilken typ av kläder som föredras).

Böcker skulle kunna vara ett alternativ annars? Det är i alla fall något jag uppskattar att ha många av för att variera, men kostar ju en del om man ska köpa en massa själv.

Ja, jag har en bild och tror den föddes 2020, är ingen bebis 😁

Stryker kläder direkt 😆

Bok låter bra @Imogen förslag såg fin ut 😊
 
Jag köper alltid sagoböcker i doppresent :) ibland klassiker, ibland något särskilt tema som är gemensamt för mig och föräldrarna.
 
Är du säker på att han är så gammal? :D Oftast sker väl dop under första året. Men om vi antar att du har rätt (:D) så kanske Duplo kunde vara något i leksaksväg? Det är ju som större lego och därmed inget man direkt kan ha ”för mycket av”.

Kläder går såklart också att ge, men det blir ju egentligen lite mer av present till föräldrarna (och då bör du kolla storlek och kanske även vilken typ av kläder som föredras).

Böcker skulle kunna vara ett alternativ annars? Det är i alla fall något jag uppskattar att ha många av för att variera, men kostar ju en del om man ska köpa en massa själv.
Egentligen helt OT, men en kompis döptes då hon var 5, samtidigt med den då nyfödda lillasystern. Det hade helt enkelt inte blivit av tidigare, familjen bodde mycket avsides och tyckte det var opraktiskt att ta sig till kyrkan bara för att.
Hon tycker att det är roligt att minnas sitt eget dop, och hon sade själv till prästen vad hon skulle heta.
 
Jag har frågat efter kontonummer till barnets sparkonto och fört över pengar. Jag har resonerat som så att barnet ofta får så mycket gåvor ändå. Men då har det varit dop när barnet har varit ett halvår gammalt.

Vissa dop vi har varit på har det funnits ett kontonummer på inbjudan, till barnets sparkonto. :)
 
Egentligen helt OT, men en kompis döptes då hon var 5, samtidigt med den då nyfödda lillasystern. Det hade helt enkelt inte blivit av tidigare, familjen bodde mycket avsides och tyckte det var opraktiskt att ta sig till kyrkan bara för att.
Hon tycker att det är roligt att minnas sitt eget dop, och hon sade själv till prästen vad hon skulle heta.

Men hon berättade nog vad hon redan hette ;)
 
När mina barn har döpts har de av flera personer fått en symbolisk present, typ en nalle, och sedan en insättning till någon välgörenhet, Mycket uppskattat av oss! När vår yngste son döptes våren 2022 skrev vi på inbjudan att vi önskade oss att de som present tänkte på andra barn i Europa som just nu är i betydligt större behov av omtanke än vår son. Det fungerade nästan ;) Folk följde vår önskan men var också några (typ mormor :p ) som också köpte present till dopbarnet.
 
När mina barn har döpts har de av flera personer fått en symbolisk present, typ en nalle, och sedan en insättning till någon välgörenhet, Mycket uppskattat av oss! När vår yngste son döptes våren 2022 skrev vi på inbjudan att vi önskade oss att de som present tänkte på andra barn i Europa som just nu är i betydligt större behov av omtanke än vår son. Det fungerade nästan ;) Folk följde vår önskan men var också några (typ mormor :p ) som också köpte present till dopbarnet.

Jag skänker redan pengar varje månad till katthemmet 😻
 
Kolla med föräldrarna om det är något speciellt barnet behöver. Annat är ju böcker en kanonpresent.
 

Liknande trådar

Övr. Barn En vän ska få barn i år, och jag vill köpa något annat än kläder. Tänker på någon fin sago bok samling tex böckerna från disneyklubben...
2
Svar
38
· Visningar
2 055
Senast: Pratsch
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 090
Senast: Madalitso
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 796
Senast: Barbabelle
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 987
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik
  • Tälta med hund

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp