Do's and don'ts på facebook

Ja varför kan jag inte sätta sekretessinställnigar på saker andra postar hos mig? Det är väl lika logiskt att tex inte vilja visa min brors bild på mig för alla mina vänner på samma sätt som om jag själv postat bilden?
Man kan ställa in att man inte vill taggas utan att först godkänna det, tror jag mig ha sett.

Vad jag gjort med andras uppdateringar är att jag i alla fall flyttat ner dem en bit genom att ändra datum på dem, så att de som till äventyrs skulle vilja titta på just min facebook möter mina egna grejer först. (Sen tror jag iofs att rätt få facebookar genom att titta någon annanstans än i sitt flöde).
 
Den inställningen har jag gjort. Jag avskyr när folk ska tagga andra i bilder och på olika ställen utan att fråga. Jag undrar dock varför det är omöjligt att göra inställningen att" Kalle" inte ska se den här posten eller att gruppen "ytligt bekanta" inte ska se den bara för att en vän postat den hos mig. Jag kanske vill att mina nära vänner ska kunna läsa det hela.
 
Den inställningen har jag gjort. Jag avskyr när folk ska tagga andra i bilder och på olika ställen utan att fråga. Jag undrar dock varför det är omöjligt att göra inställningen att" Kalle" inte ska se den här posten eller att gruppen "ytligt bekanta" inte ska se den bara för att en vän postat den hos mig. Jag kanske vill att mina nära vänner ska kunna läsa det hela.

Japp, det är irriterande, det håller jag med dig om.
 
Den inställningen har jag gjort. Jag avskyr när folk ska tagga andra i bilder och på olika ställen utan att fråga. Jag undrar dock varför det är omöjligt att göra inställningen att" Kalle" inte ska se den här posten eller att gruppen "ytligt bekanta" inte ska se den bara för att en vän postat den hos mig. Jag kanske vill att mina nära vänner ska kunna läsa det hela.
Jag vill kunna dölja mina kommentarer få tex sidor som inte mina kompisar gillar och på ej gemensamma vänners sidor, tex om jag kommenterar "underbar hallonsylt" på Hallonsyltkokerskans FB, då behöver väl för tusan inte hela bekantskapskretsen behöva läsa det i sitt nyhetsflöde, likaså om jag kommenterar ej gemensam vän (alltså inten av mina andra vänner känner personen) så vill jag inte ha det upp så alla mina vänner ska se tex ett interntskämt med Laban SomIngenAnnanÄndåKänner, lika lite som jag är intresserad av att min vän Malin har kommenterat Putte SomJagÄndåInteKänners bild men som ändå hoppar upp i nyhetsflödet, allt på den lilla rullistan tillhöger.
 
Jag drar mig faktiskt för att kommetnera på vissa pesoners sidor just för att jag de har "fel" intällningar.
 
Ja, så resonerar jag också. Fast jag var rädd att det skulle verka magsurt :D

Jag har använt "dölj från tidslinjen" nån gång men då försvinner det ju även för den som skrev det. Jag hade hellre hoppats på att liksom kunna smyga undan det.
Fast själva inlägget finns ju kvar även om det inte syns. Så man kan fortfarande kommentera osv. Tror inte det är så många som går in på folks tidslinjer för att kolla inlägg de gjort, man märker ju när man får notiser!
 
Jag gör också en massa såna, de ingår i min slösurfing! Men jag lägger bara upp resultatet om det var nåt särskilt kul med det.

Och jag avbryter alla tester som begär tillgång till alla mina uppgifter på fb. Fuck you tänker jag då.

Apropå korkade tester har jag just gjort en som visar att jag är klärvoajant. Yeah right ... :rofl:

Den är så fin, what is your psychic ability? INGEN finns förstås inte :D

http://survley.com/what-is-your-psychic-ability.html
 

Liknande trådar

Relationer Vi har en man i vår släkt som blivit totalt genomelak på äldre dar. Han är 91 år. Han blev änkling för 6-7 år sen och därefter har det...
2
Svar
23
· Visningar
3 939
Senast: pimy
·
Äldre På min facebook finns det vänner och kompisar, lite släktingar, nya och gamla arbetskamrater, "gamla" skolkamrater, någon mer lite ytlig...
Svar
16
· Visningar
3 463
Senast: Ozarc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp