Do's and don'ts på facebook

Och sen så knarkar jag alla såna här "vilken/vilket djur/färg/karktär/klädesplagg/låt/whatever är du?"-test :angel:

Jag gör också en massa såna, de ingår i min slösurfing! Men jag lägger bara upp resultatet om det var nåt särskilt kul med det.

Och jag avbryter alla tester som begär tillgång till alla mina uppgifter på fb. Fuck you tänker jag då.
 
Jag gör också en massa såna, de ingår i min slösurfing! Men jag lägger bara upp resultatet om det var nåt särskilt kul med det.

Och jag avbryter alla tester som begär tillgång till alla mina uppgifter på fb. Fuck you tänker jag då.

Såna tester gör jag också! Men jag lägger bara upp resultatet om de har "rätt". :D Blir jag ett ocoolt djur eller en ful färg så är det ju inte roligt.
 
Såna tester gör jag också! Men jag lägger bara upp resultatet om de har "rätt". :D Blir jag ett ocoolt djur eller en ful färg så är det ju inte roligt.
Jag gör nog tvärtom, lägger upp det som stämmer minst. Typ när jag blev nån en svan eller nåt som söker en livslång partner och bara bryr sig om hemmet och familjen ... :rofl:
 
Jag gör nog tvärtom, lägger upp det som stämmer minst. Typ när jag blev nån en svan eller nåt som söker en livslång partner och bara bryr sig om hemmet och familjen ... :rofl:

Ha ha! Jag kanske inte är tillräckligt säker på styrkan i mitt personliga varumärke för att lita på att folk skulle se humorn. Men bra om det funkar för dig! :D
 
Apropå grattisar, så postade en vän till mig detta idag:
Är det så att jag kan skönja en ny trend på FB med att skicka grattisar på vänners namnsdagar? Jag som lever med ett redan dåligt samvete över mitt sporadiska grattande av födelsedagar (du som inte blivit grattad av mig - ha överseende - viljan finns där men ej kraften o tiden, och nu på sommaren brist på internetuppkoppling). Så jag passar på nu och önskar alla grattis på alla födelsedagar och namnsdagar de närmaste 10 åren. Grattis! :)

Haha! :)

Men jag tycker att det är roligt att gratta på namnsdagar, särskilt som många blir jätteöverraskade och inte har en aning om att det är deras namnsdag! ;)

Detta händer ju bara när jag faktiskt vet vilken namnsdag det är tack vare att det är min egen / någon närståendes, eller att jag råkar se det i tidningen, jag anstränger mig inte för att hålla koll.
 
Skickar ni alltid PM när ni addar någon lite mer perifer person?
Nej, det gör jag typ aldrig.

När någon ni addat godkänner, skriver ni alltid på hens tidslinje då?
Nej!

Gratulerar ni alla era vänner på födelsedagen?
Jag har satt upp en regel för mig själv att om jag inte tycker att jag behöver gratulera så borde jag kanske rensa bort personen från vänlistan, men utöver det så försöker jag gratulera när jag ser att folk fyller år.

Kommenterar ni allt ni skulle kunna kommentera av era vänner?
Nej, kommenterar sånt jag känner för. Och precis som du så väljer jag vilka vänner jag kommenterar.

Hur gör ni med en vänförfrågan som ni inte vill ha, låter ni den bara ligga eller väljer Inte nu? (Eller vad nu det alternativet är.)
Det beror på. Just nu har jag ett ex som ligger kvar och väntar, mest för att jag inte kan bestämma mig för om jag vill ha personen som vän på FB eller inte. Om jag är helt säker på att jag inte vill ha personen som vän trycker jag bort förfrågan.

Hur resonerar ni mer?
Jag skriver inget på FB som jag inte skulle kunnat prata om ganska öppet IRL. I övrigt så är inte FB så komplicerat för mig. Jag gör det jag känner för och inte så mkt mer. Jag bryr mig inte om ifall folk skulle ha åsikter om hur mycket eller lite jag lägger upp eller vad jag delar, anser att de som stör sig får ta tag i saken på egen hand och i så fall blockera mina inlägg.

Föreslår ni nya vänner för era vänner?
Nej
 
Just det, apropå: Jag ser min fb sida som min och gör som det passar mig.

Hur tänker ni kring vad andra lägger upp på er wall? Jag har inget emot enstaka statusar från andra men blir lite tjurig när någon gör som en av mina vänner, laddar upp flera bilder på raken hos mig, med en status för varje. Det är inte bilder som berör mig utan på något hen liksom bara vill visa mig.

Ett par gånger har jag t o m flyttat ner dem för jag har tyckt det har sett konstigt ut när min wall domineras av någon annan. Men det kanske är överkänsligt?
Jag "döljer från tidslinjen" om det är saker jag inte vill ska synas när andra går in på min wall. Håller absolut koll på hur min wall ser ut och vill att den ska representera MIG.
 
Jag lägger också gärna upp resultat av inte så vetenskapliga tester vars svar jag inte alls håller med om - senast "Vilken typ av kvinna är du? Du är en GOSIG kvinna. Att tänka på äventyr och karriär är inget som passar dig. Du gör hellre ditt hem till en mysig tillflyktsort för dig och dina nära och kära." Gosig. Om jag fick ettusen adjektiv att beskriva mig med, så skulle "gosig" fortfarande stå utanför listan. Så den tyckte jag var lite kul, och delade glatt med mig.
 
*får frossbrytningar av dessa [censur] tester på facebook*

Jag har en, som kan lägga upp test efter test efter test (@Anna vet nog vem jag syfter på?), och det känns som ren provokation, hen söker reaktion. Hela tiden, i allt.
 
*får frossbrytningar av dessa [censur] tester på facebook*

Jag har en, som kan lägga upp test efter test efter test (@Anna vet nog vem jag syfter på?), och det känns som ren provokation, hen söker reaktion. Hela tiden, i allt.

Jag har en viss aning om vem det kan tänkas vara, ja...

Vad mig beträffar så tycker jag att det är rätt roligt med tester, men jag gör som Bläckis och lägger bara upp resultaten om det är något särskilt med dem.
 
Jag är lite väl förtjust i gulliga hund- och kattklipp (dock inte av den sorten som är alldeles för riggad och påstås betyda något annan än den faktiskt gör). Delar dem dock sällan för jag vet att det inte är jättepopulärt.

Just nu vill jag ha en shih tzu-valp :love:

 
Den sort jag inte gillar är typ ett klipp som någon av kvällstidningarna påstod visa en katt som höll stenhårt i en pizzabit. Men katten var upplyft i ett hårt grepp i nackskinnet, så hårt att hela kroppen såg ut att ha låst sig och man hade förmodligen fått bryta loss pizzabiten med kofot. Det var hemskt att se :mad:
 
Jag är lite väl förtjust i gulliga hund- och kattklipp (dock inte av den sorten som är alldeles för riggad och påstås betyda något annan än den faktiskt gör). Delar dem dock sällan för jag vet att det inte är jättepopulärt.

Just nu vill jag ha en shih tzu-valp :love:


Men guuuuu :love: Vill också ha en shih tzu-valp uppenbarligen!
 
Jag "döljer från tidslinjen" om det är saker jag inte vill ska synas när andra går in på min wall. Håller absolut koll på hur min wall ser ut och vill att den ska representera MIG.

Ja, så resonerar jag också. Fast jag var rädd att det skulle verka magsurt :D

Jag har använt "dölj från tidslinjen" nån gång men då försvinner det ju även för den som skrev det. Jag hade hellre hoppats på att liksom kunna smyga undan det.
 
Jag har använt "dölj från tidslinjen" nån gång men då försvinner det ju även för den som skrev det. Jag hade hellre hoppats på att liksom kunna smyga undan det.
Ja varför kan jag inte sätta sekretessinställnigar på saker andra postar hos mig? Det är väl lika logiskt att tex inte vilja visa min brors bild på mig för alla mina vänner på samma sätt som om jag själv postat bilden?
 

Liknande trådar

Relationer Vi har en man i vår släkt som blivit totalt genomelak på äldre dar. Han är 91 år. Han blev änkling för 6-7 år sen och därefter har det...
2
Svar
23
· Visningar
3 939
Senast: pimy
·
Äldre På min facebook finns det vänner och kompisar, lite släktingar, nya och gamla arbetskamrater, "gamla" skolkamrater, någon mer lite ytlig...
Svar
16
· Visningar
3 462
Senast: Ozarc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp