DP som smyger

Blueberry

Trådstartare
Min dvärgpinscher smyger. :D
Han är riktigt skillad och har verkligen utvecklat en riktigt bra teknik.*

Är dvärgpinschern en smygande ras?
Eller är hundar smygare i allmänhet?

Jag har aldrig sett någon som smyger lika bra som Billy förut :angel:
Jag ska försöka filma under dagen :idea:

*Han vinklar tassarna så att han bara går på trampdynorna, klorna nuddar inte marken/golvet. Och så går han ner och blir väldigt låg och rör sig i slow motion, han ser verkigen ut en smygande tiger. :love: Sista biten tar han ett jättesprång och "attackerar".

Sv: DP som smyger

Hatjo har utvecklat en "jag ska bara upp och äta kattbajs på övervåningen"-smygteknik. Han tar väldigt långsamma steg - tänk lite "och nu flyttar vi den här tassen tio centimeter, heeeelt ljudlöst... Jag är luft" och ser heeelt oskyldig ut. Sen när han kommit halvvägs upp för trappan och ingen sett honom så tar han två lyckliga språng och dyker med nosen före genom kattluckan. *suck*

Milla brukar smyga om hon har något hon inte får i munnen. Tex en kattleksak. Så det är ganska lätt att se om hon bär på något otillåtet ;)

Hahaha så sött! :D Min dam smyger om hon har fått ligga i bädden och tröttnat på det.. då smyger hon så att hon står nedanför sängen och tittar så man bara ser ögonen. Allt för att inte behöva gå tillbaka och lägga sig.... :D

Nixon har gjort en klockren dobermannsmygning EN gång, och aldrig mer, visst kan han göra halvhjärtade försök, men ingen riktig smygning blir det.

Tycker det är så gulligt :D

Är dvärgpinschern en smygande ras?
Eller är hundar smygare i allmänhet?

De ska väl från början ha fångat råttor och andra smågnagare och det blir bara duktig på om man är duktig på att smyga och göra riktigt kvicka attacker. :)

Min smyger INTE, hon bånglar fram! Men så är hon avlad på att hämta redan skjutet vilt så hon behöver ju inte smyga heller. :D

En av min mallinutter är expert på att smyga han med:love:
Han kan dessutom ta sig upp i sängen utan att det öht märks, trots att man själv redan ligger nerbäddad, har försökt spionera på honom för att få grepp om hur han lyckas men det är stört omöjligt:D

Tror som Skogis att det har med råttfångandet att göra. Katter smyger ju när de fånga sitt byte och jag tror att schnauzern/pinschern arbetar på samma sätt.

Gammelgubben här hemma smyger alltid upp för trappan när han har fisit nere.

Han har också skrämt slag på både min syster och mig när han har smygit upp och så helt plötsligt kommit och luktat på en:p

Min unga saluki är en mästare på att smyga, lite som en gepard ser hon ut då. Hon kan smyga, krypa och göra riktigt många olika små "konster" för att ta sig iväg från något ställe där man sagt åt henne att ligga utan att det direkt märks :p (Det är nämligen mest till sådant hon använder det..)

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för... 2 3
Svar
59
· Visningar
7 937
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 656
Senast: mmbot
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 360
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka