Bukefalos 28 år!

Dräktig tik

Ddb

Trådstartare
Hej,skulle vilja höra lite med er som har haft valpar.
Min tik är förmodligen dräktig dygn 35, det jag vill veta är hur förändrade era tikar blev och om det är någon som har en tik som helt plötsligt inte tålde hemmets andra hundar,jag har fått dela på dom men hon tar alla chanser hon får till att försöka flyga på speciellt den ena av tikarna,dom kommer ju aldrig åt varandra men det känns ju inte som att det skulle vara så bra för valparna i magen när hon är såhär, är det någon som vet hur känsliga valparna är nu när deras blivande mamma har blivit en bitch
 
Jag har inte själv haft valpar, men det finns mycket att läsa om hormonell påverkan på valparnas utveckling om du googlar "prenatal stress". Jag hade verkligen försökt undvika att hon hamnar i situationer där hon triggar aggressivt.
 
Jag har inte själv haft valpar, men det finns mycket att läsa om hormonell påverkan på valparnas utveckling om du googlar "prenatal stress". Jag hade verkligen försökt undvika att hon hamnar i situationer där hon triggar aggressivt.

Tack,ska läsa om detjag gör allt jag kan för att undvika detta,och hoppas att det är övergående,det är hennes första kull och man ser verkligen på henne att hon är förvirrad och inte alls förstår vad som händer
 
De kan bli sura ja.
Ras kan skilja. Vissa raser har lägre toleranströskel mot andra hundar då kan Sånt här hända lättare.
Vi håller dräktiga tikar ifrån de andra hundarna i ganska stor utstäckning. Under dräktighet och första tiden med valpar får de andra stå tillbaka lite.

Förstagångstikar kan vara väldigt förvirrade och lite osäkra. Då behöver de extra trygghet och lugn mot andra hundar.
 
De kan bli sura ja.
Ras kan skilja. Vissa raser har lägre toleranströskel mot andra hundar då kan Sånt här hända lättare.
Vi håller dräktiga tikar ifrån de andra hundarna i ganska stor utstäckning. Under dräktighet och första tiden med valpar får de andra stå tillbaka lite.

Förstagångstikar kan vara väldigt förvirrade och lite osäkra. Då behöver de extra trygghet och lugn mot andra hundar.
Tack för svar,det är väl bara att härda ut då lite jobbigt är det för hon vill vara med dom andra,hon är ledsen när hon är själv men hon fixar inte att vara med dom för då blir hon förbannad, men det måste ju ändå vara bättre att hon är lite ledsen än att riskera att dom ryker ihop
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
591
Senast: Elvasaga
·
Övr. Hund Hej, jag har fött upp tre valpar, en tik och två hanar. Den ena hanen bor kvar absolut inga problem, tiken bor hos min mamma. Problemet...
Svar
6
· Visningar
1 049
Senast: Jedima
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 220
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 842
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp