Dräktig trots brunst????????

T

tinkewink

Hej

Betäckte ett sto 10 juli. Efter det har hon inte brunstat om... Dräktig tänkte jag... För hon kom inte in i ny brunst och reagerade inte på hingsten då den finns på gården...
Men i tors så börja hon gnägga och småskvätta när hon såg hingsten. Så vi tänkte att hon var inte dräktig och skulle handbetäcka på kvällen. Men hingst vill inte.. har testat varannan dag och han vill inte..
Är hon dräktig trots allt? HOn luktade riktig brunst och var nerkletad hela svansen förra gången innan betäckningen. Men nu luktar hon ingenting.
Varför vill han inte?????
och skulle hon brunstat om skulle det vara tidigare...

kan nåt va fel med henne???? ska ultraljuda på måndag men många tankar
snurrar i mig...

hjälp mig:crazy:
 
Sv: Dräktig trots brunst????????

Hade det inte varit enklare att bara ultraljuda 2 veckor efter betäckning så hade du vetat om hon varit dräktig eller inte? Börjar ju bli lite sent på säsongen nu ändå, eller?
 
Sv: Dräktig trots brunst????????

Mitt sto har flera gånger visat brunst i början av dräktigheten men den har inte varit riktigt lika kraftig som när hon inte är dräktig.
 
Sv: Dräktig trots brunst????????

Jättesvårt att säga något om....

Men vi hade ett sto som brunstade regelbundet under alla sina dräktigheter hos oss, 5 stycken. Jag var lika nervös varje år och många veterinärbesök blev det, men hon fick ett stort vackert föl varje år!

Lycka till, håller tummarna för att hon är dräktig!
 
Sv: Dräktig trots brunst????????

Jag är i samma sits, betäckte tidigt, gjorde ett blodprov som visade inte dräktig. Hon blev brunstig, vi provade med hingsten i flera dagar men varken hon eller han ville.
Jag var så helt säker på att hon inte var dräktig, men nu vet jag inte. Blir förstås ett ultraljud nu.
 

Liknande trådar

Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
2 725
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag gjorde en gynkoll på mitt swb sto förra torsdagen 29/4. Allt såg bra ut och hon var på väg i brunst och veterinären såg...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej, tog bakt. prov på min häst vid betäckningen. Stoet började visa brunst måndag, kördes till hingst onsdag... ställde upp för hingst...
Svar
6
· Visningar
1 212
Senast: zala
·
Avel Vårt 5 år gamla sto väntar/väntade sitt första föl och är idag på dygn 90. Hon ultraljudades på dygn 55 och konstaterades dräktig. Såg...
Svar
7
· Visningar
1 919
Senast: Toudi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp