Dräktiga ston 2013/2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Skulle vara kul att få se film på de andra avkommorna också som Wilma fått .
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Skulle vara kul att få se film på de andra avkommorna också som Wilma fått .

Ligger lite filmer på min hemsida. Har tyvärr inga nyare filmer på de två första avkommorna då de inte fått fingrarna ur... :p Men -10an skall vara riktigt trevlig att rida sen kulorna försvann. -08an har startat LB dressyr där han bor i Finland.
Sen har jag visst glömt att ladda upp filmen från kvaliten på -09an, hmn får försöka göra det sen.
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Vad är det för häst du har?
Mitt fullblodsto är på dygn 155 och inte alls så tjock :)
Tänkte att det kanske har med ras att göra?

Hon är en SWB, men magen är nog mest en gräsmage =) Hon är så tanig och tunn i övrigt att hon ser högdräktig ut efter betet. Är ju lite kul när hon får komplimanger från de andra i stallet för magen - är ju knappast lilla fosterblåsan som fått henne att svälla upp som en balong :D
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Säg inte det, som havande kan man minsann svälla upp rätt rejält i tidigt stadium även om fostret i sig är litet ;) Min 10:a är också riktigt rund go.
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Fast fostret befinner sig ju ännu inte där nere utan uppe vid flanken så Ottilia har rätt i att magen inte har med fostret att göra.
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Fast hur vet du att inte magen (alltså tarmpaketet) är påverkad? Den påverkas ju hos folk så det borde den kunna göra på hästar också ;)
När jag pratar om svälla upp så är det alltså svullna tarmar jag pratar om.

Fast jag tror nog också på en rejäl gräsmage, borde ju vara det vanligaste.
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Det gör jag inte, jag försöker se utanför ramarna. Eller det får man kanske inte?
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

haha jag kanske kan säga det till Räkan så hon inte skäms :D Hon har ju i och för sig blivit glupsk och hungrig vilket hon inte varit förut så lite har nog dräktigheten påverkat.. :D
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Kl
Hade vet ute idag och kollade dräktighet på mina ston. Blenda är dräktig med Canterbury, men både Wayana och Phaloma är tomma :(
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Fast fostret befinner sig ju ännu inte där nere utan uppe vid flanken så Ottilia har rätt i att magen inte har med fostret att göra.

Mitt dräktiga sto har värsta bullen på sin vänstra flank, men inget på höger. Fostret som ligger i vänstra hornet av livmodern? Dräktig dag 145.

/Lizzie
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Jag har läst... att precis som kvinnor kan ston få dåligt med plats för mkt grovfoder samt få tryck på urinblåsan. Troligen då den senare perioden.
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Kl
Hade vet ute idag och kollade dräktighet på mina ston. Blenda är dräktig med Canterbury, men både Wayana och Phaloma är tomma :(

Vad tråkigt att två av dem inte längre var dräktiga :-( Aldrig roligt när allt jobb och alla drömmar går till spillo...

Vilket dygn skulle de varit på nu?

Grattis till en dräktighet iallafall... (vilket dygn)
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Fy vad tråkigt :(
Vilka hingstar har du använt?

kl

Hade ute min vet igår för vaccinationer och dräktighetsundersökning. Kollade min Diarado-märr och hon var fortsatt dräktig på dygn 90 :banana:
Den andra är 168 dagar med Hip Hop :D
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Vad är det för en som är dräktig med Hip Hop?
Min är på dygn 157 med Hip Hop :)
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Jag tror jag skrev i en annan tråd som du har om det stoet :) Hon är i alla fall e Landlord
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Du föder tydligen upp topphästar( läste om sista fölet)
.
Ska du ha dem själv eller säljer du?
Om du säljer- säljer du fölen eller väntar o grundutbildar dem?

Grattis till 2 blivande fölisar.

Sona. beklagar förlusten:(
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Du föder tydligen upp topphästar( läste om sista fölet)
.
Ska du ha dem själv eller säljer du?
Om du säljer- säljer du fölen eller väntar o grundutbildar dem?

Grattis till 2 blivande fölisar.

Hahaha ja just det bara topphästar för avancerad sport som föds upp här ;)
Bra fråga vad jag ska göra med dem, det undrar min man också :p

Nä men skämt åsido, so far så har jag bestämt mig för att behålla dem tills de är inridna, knappt lönt att sälja föl :crazy: (såg priserna på elitfölauktionen på hoppfölen) Sen gör jag ju inte detta i syfte att tjäna pengar det är ren hobbyverksamhet (än så länge). Min dröm är att få till samarbete med skicklig ryttare a la Trojkaprojektet där jag släpper en ägarandel till ryttaren!
Jag rider helst inte in själv eftersom jag numera har ett dåligt ben så benstyrkan är inte vad den borde vara (nu red jag i o f s in en förra hösten men det är inget jag suktar efter). Jag fixar allt innan själva uppsittningen med att vänja vid träns och sadel, longera och sånt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 253
Senast: Karro-Lina
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
17 18 19
Svar
377
· Visningar
42 477
Senast: Asko
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 785
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Min sambo mår dåligt av hunden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp