Dräktiga ston 2013/2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

KL
min är på 54 dygnet o ser ut o verkar som om det fortfarande finns ngt därinne....:)
Väntan kommer att bli oändlig:crazy:
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Andra ultraljudet igår 60 dagar -fortfarande dräktig :D Jippie!
Betäckte hela sommaren med Bravour utan resultat men i sista minuten bytte vi till Contant Q och hon tog sej direkt,därav den sena dräktigheten .
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Fast jag menar nu alla de eventuella 330 dagarna:nailbiting:

Jag är också nojjig och tycker att väntan är olidlig - alla alla dagarna tills det eventuellt står en liten fölis på sina ben. Frisk och kry ska den ju helst vara också. Tur man inte har klena nerver... :crazy: eller så kommer jag få det innan allt är över och men vet att det gott bra...

/Lizzie
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Fast då kommer du oroa dig för alla miljoner saker som lilla fölisen kan råka ut för, och sen åringen, och sen tvååringen osv. It never ends! ;)
Eller så upplever jag det iaf... :cautious:
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Fast då kommer du oroa dig för alla miljoner saker som lilla fölisen kan råka ut för, och sen åringen, och sen tvååringen osv. It never ends! ;)
Eller så upplever jag det iaf... :cautious:

Du är inte ensam, Känner igen det så väl... Som om man inte har annat att lägga sin energi på än att oroa sig... Typiskt hästfolk... ;)
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Aldrig oroat mig så mycket för en häst i mitt liv! Vem kom på idén med att man skulle avla själv, liksom? :meh: Men vilken glädje också. :love: Klart värt det trots allt. :D
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Självklart är det värt vartenda stund av oro när man hjälpt en frisk levande fölunge till världen...
men när det går fel så undrar man varför i hela fridens namn utsätta sig för sådan här pärs... Men ändå... Så gör man det igen och igen...

Jag har alltid varit väldigt tacksam för alla år då vi fått friska levande föl, men efter 2012 års helvetes år så är mina nerver trasigare än någonsin... vi fick ett bra år nu 2013, men det kommer ta många många år innan dessa mardrömmar försvinner...
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Fast då kommer du oroa dig för alla miljoner saker som lilla fölisen kan råka ut för, och sen åringen, och sen tvååringen osv. It never ends! ;)
Eller så upplever jag det iaf... :cautious:

Fast det här är ju ngt helt nytt för mig.:crazy:

Skador mm har jag resignerat inför.

Jag har ju en gammal häst o en ung sjuk hund som trasar mig sönder o samman...
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Vad tråkigt att två av dem inte längre var dräktiga :-( Aldrig roligt när allt jobb och alla drömmar går till spillo...

Vilket dygn skulle de varit på nu?

Grattis till en dräktighet iallafall... (vilket dygn)

Verkligen jättetrist :( Wayana hade dessutom fått väldigt mkt cystor så hon går ur avelsboxen nu, ska kolla närmare med vet, har hon ont av dom får hon somna in när fölet är avskiljt... Hon var bara inseminerad, inte kolald dräktighet på, vi inseminerade 12 augusti, hon fölade sent i år.

Phaloma var dräktig, skulle varit på runt 85 när vi kollade så verkligen supertrist :( Hon blir ju 21 nästa år så vet inte riktigt vad jag ska göra med henne... Fölet skiljs ju ifrån i slutet av januari så jag har ett tag på mig att tänka iaf..

Blenda är på dygn 90 :)
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Canterbury till Phaloma och Zuidenwind igen till Wayana.. Har börjat kolla lite smått efter ett dräktigt sto, vill inte ha ett ensamt föl i vår. Vi får väl se vad som dyker upp, helst vill jag ha ett parco-sto, men dräktiga sådana verkar inte ligga på annons så ofta
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

KL

Får väl slänga mig in här också då! Mitt sto är idag i dygn 124, dräktig med Click and Cash. :) Skulle idag boka in vet. besök för att vaccinera mot abort virus (som jag dessutom velat fram och tillbaka om jag ska vaccinera eller ej innan) men fick då veta att all vaccin var slut på kliniken och att det inte produceras mer i Sverige?! I bästa fall kunde de ha någon spruta kvar någonstans på kliniken, men annars så skulle man själv försöka få tag på vaccinet utomlands eller om inte avstå från att vaccinera alls. Någon som hört något liknande eller om det ens finns att få tag på någonstans? :S
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Japp! Det finns i Danmark.
Fast jag kan tycka att din vetrinär borde försöka få tag i det.
Är ju lite lättare för en vet kanske.
 
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Delvis kl

Suck, att det ska vara så svårt. Får ta och ringa kliniken och höra med dem igen helt enkelt. Idag lät det som om chansen var otroligt liten att de skulle kunna beställa hem mer vaccin. Är det här något nytt eller det det alltid varit så att vaccinet inte tillverkas i Sverige? Detta blir mitt första föl/dräktighet så allting är nytt för mig. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 253
Senast: Karro-Lina
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
17 18 19
Svar
377
· Visningar
42 463
Senast: Asko
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 785
Senast: cirkus
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 206
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp