Dräktiga ston 2014 del 2

Har hon fångtendenser, @KrullTott ?

Jag tycker Märta är stor som ett hus, och hon är bara på dygn 307 här på bilderna :) (308 idag)

Coco2juli1_zps6cafd878.jpg


Coco2juli2_zps32106fdf.jpg
 
Tidigt igår morse fölade Etta på dygn 333. Tydlig som en bok hela tiden - då hon kvällen innan fullkomligt drällde mjölk från ett jättejuver förstod jag att det var nära nära. Allt gick bra och det blev en liten hingst! Försöker få in bilder på årets föl-sidan.
 
Mitt sto ser otroligt klar ut, juvret är helt fyllt, bäckenbanden är släppta. Hon ligger på 28 på reffen så ungen får riktigt fin råmjölk när den väl kommer. Det enda jag egentligen saknar är att hon börjar vanka (jag tycker de flesta verkar göra det i öppningsfasen)
 
Min syster upptäckte för några dagar sedan att hennes sto som hon köpte för 3 månader sedan var dräktig och idag, tidigt på morgonen, föddes ett litet hingstföl. Ja, tänk vilken överraskning! Hela historian om detta lilla föl kan ni läsa om i forumet "Avel" under tråden "En glad överraskning". :)
 
Känner mig rätt så ensam i denna tråd - vart har ni andra med sena ston tagit vägen?
Min är på dygn 332 nu och jag tittar fortfarande på tråkigt sto-TV. idag har dessutom antikroppshalterna gått ner ordentligt, från 28 till 22, jag tror att det beror på att hon sprang rätt mycket i hagen idag och bar ganska så upprörd, de andra var på seminstation i ett par timmar. De gr inte ens i samma hage, men det var uppenbart att hon blev störd. Juvret är hårt och fyllt ända ut i spenarna som ändrade form idag, mjölken är vit och hon är ganska så röd i vulva. Igår natt så vandrade hon ganska mycket, hon är lugnare ikväll. Men fyfan vad trött jag är
 
@cirkus Det är segt mot slutet.
Jag hoppas att Märta åtminstone kniper sig förbi dygn 318-320. Bäckenbanden har hon släppt för ett tag sedan, magen har sjunkit och hon har fyllt ut juvret mer. Hon verkar ganska trött, står och vilar mycket. Idag är hon på 313 dygn.
 
Här är vi på 229 o läget är oförändrat:banghead:

Hur gör man med nyfödda o bromsar o tropikvärme?
Stoet vägrar att vara ute från tidig morgon till kväll.
 
Här är vi på 229 o läget är oförändrat:banghead:

Hur gör man med nyfödda o bromsar o tropikvärme?
Stoet vägrar att vara ute från tidig morgon till kväll.

jag har sån tur att mina har en ligghall som de står i. Den lilla har inte fått gå ut i hagen ännu så de är inne i ligghallen som är på 13*6 meter. Ikväll så ska hon få vara i hagen en stund sen blir de inne på natten men kommer få vara ute hela dagen imorgon, dvs göra som de vill inne i hallen eller ute
 
Jag skrev dygn två!!! hundra 29 igen.
Jag har svårt att handskas med att det nästan tar ett år.

Enligt min väderprognos ska detta fortsätta i nästa vecka efter regn på lördag.
Men den kanske inte kommer ut förrän i Aug.
 
Jag skrev dygn två!!! hundra 29 igen.
Jag har svårt att handskas med att det nästan tar ett år.

Enligt min väderprognos ska detta fortsätta i nästa vecka efter regn på lördag.
Men den kanske inte kommer ut förrän i Aug.

Jag hajade till först o tänkte att såå lång tid har du ju inte kvar :D
Jag har släpat och släpar ut och in :) När den lilla var alldeles nyfödd, gick de ut ett par timmar tidigt på morgonen och ett par timmar på kvällen. Nu har hon ju hunnit bli 3v (oj vad tiden går fort), så de går ut vid 6-7 på kvällen och in vid halv 10-10 på förmiddagen. Jag har ju också hall, men där inne står de andra stona och häckar hela dagen ;)
Jag hoppas att det värsta är över när nästa kommer (det har avtagit en aning), men så jäkla mkt broms som det är i år har det inte varit i mannaminne!
Det var rörande när bromsen kom: P brukar rejsa järnet när när de stora bombplanen dyker upp, men inte i år. Hon stod tålmodigt och väntade vid grinden med den lilla och det satt en stor fäbroms på rumpan på henne, men när man har en liten kan man ju inte bli hysterisk. :love:
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 253
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
1 822
Senast: Freazer
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
841
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp