Dräktiga ston 2014 del 2

Veterinären kunde tyvärr inte komma varken igår eller idag. Får hoppas på måndag istället. Tror inte att hon är tom egentligen men visst börjar man undra när det gått 360 dygn!! Får gå i helgen i alla fall, försöker intala mig att den är tom för att ta bort lite av den enorma besvikelse det skulle bli!
 
Gud så tråkigt Mikaela:cry: håller Tummen:up:

I går började juvret att fyllas på baktill
Droppade ur ena gelehallonet för några dagar sedan o ur båda idag- klar vätska

Tycker bara att hon är slapp därbak o argsint.
Fick mitt första hugg i arselet häromdagen. Av den gudasnälla.

Ingen tempskillnad.
När ska man hålla koll NonStop?
Förvärkar har jag inte sett ngt av.
Inga direkta slappa bäcken band.

Svårt det här....
 
Jag höll koll nonstop från det att hon hade fyllt ut helt ända ut i spenarna, det var i ungefär 3 dygn. Innan kollade vi bara varje halvtimme

Vi hade ju också fördelen att gå på vad reffen sa. Tyvärr läckte hon ur den bästa råmjölken men den fölungen fick var helt okej, men inte på topp. Nästa år vet vi det så då blir det en lite annan strategi
 
Gud så tråkigt Mikaela:cry: håller Tummen:up:

I går började juvret att fyllas på baktill
Droppade ur ena gelehallonet för några dagar sedan o ur båda idag- klar vätska

Tycker bara att hon är slapp därbak o argsint.
Fick mitt första hugg i arselet häromdagen. Av den gudasnälla.

Ingen tempskillnad.
När ska man hålla koll NonStop?
Förvärkar har jag inte sett ngt av.
Inga direkta slappa bäcken band.

Svårt det här....
Mina båda ston fölade ju utan att spenarna var ifyllda. Endast klar vätska dygnet innan fölning också.
 
Åhå. Ska inte vulvan börja bukta innan?
Jag har meddelat min jourhavande förlossningskunniga om att ha mobilen i BH´n:meh:

Behöver den inte göra, min hade knappt fladdermus alls, lite längre var den och slemhinnorna var rödare i ett par dagar innan. Jag tempade inte hon var tillräckligt förnärmad när jag mjölkade ur
 
Nu droppade det inget mer under kväll/natten.
"Flaggade" med svansen vid kl. 04, men sen inget mer.

Tröttsam denna väntan........
 
Jag har inte lagt in en enda bild då jag inte kan överföra bilderna varken med USB eller BT.nu längre:mad:

Kan skicka om det nu blir ngt om man genuint intresserad:p
 
Jag har inte lagt in en enda bild då jag inte kan överföra bilderna varken med USB eller BT.nu längre:mad:

Kan skicka om det nu blir ngt om man genuint intresserad:p

Åja, en enda fjuttig bild kan du nog prestera, du får anstränga dig lite ;)
Har du facebook och fotar med telefonen kan man gå den omvägen om man vill ha bilden sparad på datorn. Lägg upp på fb, spara ned på datorn och ladda upp på t ex photobucket. Man kan också ladda upp på photobucket direkt från telefonen och länka härinne :)
 
Jag har inte lagt in en enda bild då jag inte kan överföra bilderna varken med USB eller BT.nu längre:mad:

Kan skicka om det nu blir ngt om man genuint intresserad:p
Det var det jag misstänkte men jag hoppas någon här eller någon du känner kan hjälpa dig, jag är väldigt nyfiken på ditt Don Primusföl :) (För visst är det Don Primus, eller är jag ute o cyklar?)
 
Åja, en enda fjuttig bild kan du nog prestera, du får anstränga dig lite ;)
Har du facebook och fotar med telefonen kan man gå den omvägen om man vill ha bilden sparad på datorn. Lägg upp på fb, spara ned på datorn och ladda upp på t ex photobucket. Man kan också ladda upp på photobucket direkt från telefonen och länka härinne :)
Vägra FB:D
Det räcker med detta.

Sassiball.
Måste faktiskt kolla på tuben om det finns ngt Don Primusföl. De är nog rätt få o de som finns ser mediokra ut med undantag av en äldre u e Furst Heinrich.

Nu hade hon normaltemp igen o inget läckage. Det håller väl på såhär så att man ska ge upp o missa.
 
Ang. mitt hingstval så var det ett infall o jag förlitade mig på min kompis som kan.
Behövde ju en stations hingst.
Hon sa oxå-Titta på filmerna där han var 3 i Tyskland o inte den trista sprättraven från visningen här.

Mitt sto har 8 8 7 så vi hoppas på en flott galopp.
Håll Tummen nu Brudar att det går väl o att det inte kommer ut en Alien med 8 ben:eek:

Nu blir det vak med kaffe som jag Äter med gaffel:p
 
Jag lär bli kvar i den här tråden.

Jag kommer ihåg i synnerhet när Rostad hade lättmjölk länge o ingen fölis kom förrän mjölken blev gräddig.
Det tog väl mer än 1 vecka?? Min har bara klar vätska o droppar.
 
Min gick visserligen 350 dygn första gången men när fölet väl kom var det utan fyllt juver och inga vaxproppar. Bäckenbanden var uppsläppta och hon var orolig på dagen men inget syntes på juvret. Det fylldes ändå på och hon hade ordentligt med mjölk till fölet.
 
Idag har det droppat minimjölk.
Men Vet.sa att efter att mjölken blivit vit så är det 2 v. kvar:confused:

Blir man klok eller....
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
993
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 253
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
1 822
Senast: Freazer
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
841
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp