Bukefalos 28 år!

Dräktiga ston 2021/2022

Min går inte framåt nånting. Hon har t.o.m gått ute ett par nätter det sista. Hon ser ut som ett russin där bak och juvret är halverat sen ett tag tillbaka. Man ska väl aldrig säga aldrig men jag är inte jättenervös i nuläget.
 
IMG_20220505_184422.jpg


329 dygn. Ganska mycket jello runt svansroten men inte mycket till juver ännu. Magen, ja den är rund, som synes.
 
Skorpan har förändrats mycket på ett dygn och vid insläpp brukar hon äta kanske lämge o sen vila.
Nu somnade hon otroligt snabbt, typ mitt i maten.
Har kännt mig lugn (fråga inte de jag känner för de skulle inte hålla med…o tänk inte på ”kisseriet”) men nu börjar det blir nervöst.
331.
Aldrig haft så fint hull som nu 😂
Juverbild!
 

Bifogade filer

  • B88C5AD7-5006-44BC-8D28-3C651A1776FB.jpeg
    B88C5AD7-5006-44BC-8D28-3C651A1776FB.jpeg
    376,8 KB · Visningar: 70
Lugnt inatt här, o jag börjar ana varför man bör vara minst 2 personer :laugh: min chef påstår att jag ser för jäklig ut:laugh:

Usch ja, jag försöker låta bli att ta död på mig själv denna gången, men vi får se hur det går... verkar inte som om fölningen är särskilt nära, men man vågar ju inte låta bli helt att vaka på dom ändå...

ETA: Dygn 331 i dag, senast fölade hon på dygn 334, men då hade hon sett "färdig" ut i typ en vecka :cautious:
 
Usch ja, jag försöker låta bli att ta död på mig själv denna gången, men vi får se hur det går... verkar inte som om fölningen är särskilt nära, men man vågar ju inte låta bli helt att vaka på dom ändå...

ETA: Dygn 331 i dag, senast fölade hon på dygn 334, men då hade hon sett "färdig" ut i typ en vecka :cautious:
Här verkar den heller inte nära…Hon står och vilar och är helt lugn.
 
Visa bifogad fil 90429
Dygn 316 idag 😊 Hon jobbar på fortare i år som omföderska. Förövrigt rullar hon sig varje dag nu så hon kan inte visa sig för folk då hon är brun för tillfället och inte svart 😍
Amen på den. Min svarta rullar sig, sen kliar hon sig efter det så skiten gnids in riktigt ordentligt. Under allt damm är hon nog rätt fin i pälsen men fy som hon ser ut...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp