Dragbil, behöver tips och tankar.

Jag vet ;)
Det här ÄR ett lyxproblem när jag vill minska bilflottan... idag är jag ju van att ha en "riktig" terräng/drag-bil i min Cheva pickup, men eftersom jag ser ett minskat behov så hade jag tänkt göra mig av med den.
Samtidigt så vill jag i en bra familjebil där både barn/hund/packning får plats samtidigt ha Chevans dragegenskaper... och jag vet att jag kommer att få kompromissa - jag har bara inte bestämt mig i vad :crazy::p.

Outbacken har jag provat (lånat vänners) och den är nästan Ok... ;)
Tänker provköra en Forester när det finns tid och hoppas att den blivit bättre (har haft en -12a som företagsbil och den var boooring...)
X1:an gillar jag, men där ser jag begränsningen för hund/packning (dom är rätt små i skuffen). Familjemässigt vill jag ha en 525 eller liknande, men som terrängbil - nääää :p

Haha ja det är inte lätt att välja bil som ska passa till många ändamål ska gudarna veta!
Vad är det som gör Outbacken nästan okej?
Jag gillar också X1an, höll på att köpa en sån men det fallerade på bagageutrymmet eftersom min gigantiska hundbur inte fick plats.
I outbacken får den plats och det blir tom lite plats över :D
 
Haha ja det är inte lätt att välja bil som ska passa till många ändamål ska gudarna veta!
Vad är det som gör Outbacken nästan okej?
Jag gillar också X1an, höll på att köpa en sån men det fallerade på bagageutrymmet eftersom min gigantiska hundbur inte fick plats.
I outbacken får den plats och det blir tom lite plats över :D
Dragvikten på 1700 kg är på gränsen... ;)
 
Köp en nyare så får du mera dragvikt ;)
Har de höjt dragvikten igen på dom? Jag vet jag kollade på en Outback för att ev uppdatera mig från min Legacy, men det verkade som de får dra mindre, även de nya Legacy fick dra mindre än min gamla Legacy :eek:, har för mig säljares sa att han trodde det berodde på att bilarna blivit lite tyngre/säkrare osv.
 
Har de höjt dragvikten igen på dom? Jag vet jag kollade på en Outback för att ev uppdatera mig från min Legacy, men det verkade som de får dra mindre, även de nya Legacy fick dra mindre än min gamla Legacy :eek:, har för mig säljares sa att han trodde det berodde på att bilarna blivit lite tyngre/säkrare osv.

Från 2015 får de dra mera
 
Har precis hämtat hem min Audi A4 quattro, ska bli spännande att se hur den funkar att dra med. En nackdel är att sommardäcken är på 19 fälj och extra breda, men det lär jag mig nog köra med det oxå.
 
Har precis hämtat hem min Audi A4 quattro, ska bli spännande att se hur den funkar att dra med. En nackdel är att sommardäcken är på 19 fälj och extra breda, men det lär jag mig nog köra med det oxå.

Riktigt fina bilar som går snålt. 19" är helrätt så länge du håller dig från potthål i vägen.

Vi hämtade vår nya Audi Q3 quattro idag och sa hejdå till vår 3,5år gamla Passat Alltrack på 15200mil. Har inte testat att dra släp med Ådi än.

I begagnatklassen 2011-framåt och ca 240k är X1 riktigt fin att dra med!

Med vänlig hälsning Thomas
 
Riktigt fina bilar som går snålt. 19" är helrätt så länge du håller dig från potthål i vägen.

Vi hämtade vår nya Audi Q3 quattro idag och sa hejdå till vår 3,5år gamla Passat Alltrack på 15200mil. Har inte testat att dra släp med Ådi än.

I begagnatklassen 2011-framåt och ca 240k är X1 riktigt fin att dra med!

Med vänlig hälsning Thomas
Potthålen ska jag hålla mig ifrån. Vår är begagnad och hade allt annat vi sökte så då var däcken bara lite bihang kan man säga. Men med dessa däck blir det lite skumpigare och något högre motorljud tycker jag, men gubben gilla dem :-) och det va ju bra då han nog tyckte det var onödigt med quattro, man får ge lite ibland ;-).
 

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle bli väldigt tacksam för tips om bra dragbil. Vi har en Subaru Outback diesel idag som är riktigt bra att dra med men tyvärr...
2
Svar
31
· Visningar
2 629
Utrustning Då vår älskade XC90 sjunger på sista versen är det dags att se sig om efter något nytt. Just att dra hästsläpet med har den varit helt...
Svar
11
· Visningar
2 763
Hästmänniskan Behöver lite tips på hur jag enklast gör. Dragbilen är paj. Jag har en Volvo v70 som inte på b kort får dra mer än 1400kg och släpet...
Svar
14
· Visningar
978
Senast: Messy
·
Utrustning Jag ska, förhoppningsvis, någon gång inom rimlig framtid köpa ett nytt (begagnat) släp. Behöver hjälp med tips! Jag kör nu en enaxlad...
Svar
4
· Visningar
738
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp