Dragbil, Vw Passat?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Borka2008
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 6 464
Sv: Dragbil, Vw Passat?

vi har en passat 1.9tdi 4motion -01, gått nästan 20.000mil. 130hk, men med ett chip 170hk.
den drar ca 0,65 med hästtransport, och tar sig fram mkt bra, mkt tack vare fyrhjulsdriften. men om man ska ha en passat med 1.9tdi så satsa på 130hk motorn (kom 01). den innan med 110hk är inte alls lika.. vi är iaf mkt nöjda med denna bil.
en annan bra dragbil är en audi v6 2.5tdi quattro. otroligt mkt vrid i, bättre dragbil finns nog inte, märks ingen skillnad på om man har släp bakom eller ej.
vi har aldrig haft något problem med våran passat.
men tänk på att om man ska dra mkt så titta efter en med manuell låda, automatlådorna slits mkt och rasar lätt om man drar tungt med dom.

Jag tycker att automat är allra bäst att dra med- om man åker i storstadstrafik.

Har aldrig haft problem med lådorna.
Har nu tyvärr manuell o det sucks:grin:

Audin är lite törstig, men den ger körglädje:banana: o är stark som attan.

En del Subarus är väldigt låga o ger ett sluttande släp.:crazy:

mina föräldrar har en subaru forrester o den är låg i bak...så inge vidare att koppla släpet på även om den är stark och drar bra.
syrran hade en ww passat fungerade utmärkt.

dock skulle jag välja 4 hjulsdrift och en större bil. drar bättre och säkrare. jag köör en jeep och skulle aldrig vilja ha någon mindre.

mina föräldrar har en subaru forrester o den är låg i bak...så inge vidare att koppla släpet på även om den är stark och drar bra.
syrran hade en ww passat fungerade utmärkt.

dock skulle jag välja 4 hjulsdrift och en större bil. drar bättre och säkrare. jag köör en jeep och skulle aldrig vilja ha någon mindre.

Vad konstigt att Forrestern blir låg bak, med tanke på att mamma kör legacy som är mindre jeepaktig och ändå är hög bak, i alla fall jämfört med tidigare dragbilar vi haft.

/Camilla

jag vet inte om det bero på vilken årsmodell man har. deras är en -02. nyare är möjligt att dom är högre.

Min Subaru Outback -06 ska vara "självfjädrande", d.v.s den ställer in sig efter vad den drar. Sedan är den ju högre under än en legacy, känner dock inte till skillnaden mot Forrester.

Audin har oxå automatisk nivåreglering o sen jag nu backade in i en åkande bil o fick ny krok- är den högre än den gamla o släpet hamnar mkt bättre.:banana:

Min mamma har en Subaru Forester -03, den är också väldigt låg bak i draget, så har man transport efter så lutar släpet framåt.

Min mamma har en Subaru Forester -03, den är också väldigt låg bak i draget, så har man transport efter så lutar släpet framåt.

Samma fenomen upplever jag på min Volvo V50 som har eftermonterad dragkrok, att släpet gärna tippar framåt/lägger för mycket tryck på kulan, speciellt när den är tom :crazy:
Lägg till att Volvo V50 med klen motor, framhjulsdrift, som då lättar fram med släp på kroken är ett tämligen uselt val vad gäller dragbil :eek:

Nästa bil blir 4-hjulsdriven, det är ett som är säkert!

Audin har oxå automatisk nivåreglering o sen jag nu backade in i en åkande bil o fick ny krok- är den högre än den gamla o släpet hamnar mkt bättre.:banana:

haha:rofl: Har du något annat problem med bilen får du kanske lösa det på samma sätt, backa in i något!;)

Liknande trådar

Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
768
Senast: Windy
·
Hästmänniskan Eftersom jag blivit med häst igen så börjar jag inse att min älskade Saab har sina begränsningar som dragbil (vikten), så jag börjar så...
Svar
10
· Visningar
4 362
Senast: a1agnlju
·
Äldre Jag börjar snart gråta, jag måste byta bil :nailbiting: men jag hittar inget som passar, det är alltid nåt som havererar :down: Har...
Svar
0
· Visningar
803
Senast: LillaMy84
·
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 456
Senast: lillkillen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Leverera valp vid 12 veckor?