• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare FiaPiaLisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 76
  • Visningar Visningar 7 412
Sv: Dragbil

Dax att byta bil till våren. Så nu vill jag ha tipps om bra dragbilar!
OBS! Jag har bara B-körkort och vill ha en bil som drar så mycket som möjligt, gärna 4WD....motivera gärna era bilval!
//FPL

Då finns det bara ett val:D SUBARU:bump:

Jag säger bara Cheva och Ford!
De enda bra bilarna kommer från andra sidan vattenpölen. ;)
De bilarna är bygda för att kunna dra.
Jag tror Cheva pickupen st10 får dra 1400kg, 4wd.
Du kan ju prata med en återförsäljare. Men det finns vissa som inte vet ett dugg om de bilarna fast de säljer dem.
Men de bilarna är bra. Promise you.
Sen har de ett stort bagageutrymme där man får plats med det mesta.

Audi a4 quattro 1,8T fick dra 1500 kg på B, skojig bil att ha när man inte har släp också =).

Själv har jag en Volvo 945 2,0t som har 1500 på B.

Det ska säkert gå att leta fram på nätet vad de olika modellerna tar men vi har en -02 Outback 2,5 o den drar knappa litern när man kör utan släp. Med släp blir det lite mer. Har ingen direkt siffra på det.

Ofta skiljer sig siffrorna från terorin o verkligheten. Min 9-3 drar betydligt mindre än vad papperna säger. Därför ville jag fråga här då det säkert finns div olika Subaru hos Bukefolket.
Tack för ditt svar.
// Linda

Subaru Forester, utan konkurrens! Oslagbar som dragbil. tar sig fram överallt och alla gånger, även med släp efter!

*KL*
Hur mycket soppa drar Subaru (de olika modellerna) på landsvägskörning?
// Linda

Oh - det är mycket olika!!!
Beror alldeles på vilken motor man väljer och vilken årsmodell!
Samt naturligtvis om du menar med eller utan släp...

De nyare är betydligt snålare på bensin är de äldre! Pappas nyare Outback drar betydligt mindre än den 02a han hade förut och killens nya Forester drar mindre än den 04a han hade förut ( trots ca 50hk mer i den nya)

Kolla på Subaru! Vi har en Outback och är väldigt nöjda. Bra bil i alla lägen. Hoppas dock de kommer med dieselmotor.

Var bara lugn, de kommer... (nästa vår tror jag det var)

Senast ändrad av en moderator:

Japp - Subarun är toppen!!! :love: Och 2008 kommer dieseln!!

Det är lite beroende på årsmodell vad de får dra.
Outbacken ligger dock alltid över 1500 kg och Forestern från 1470 kg och uppåt mot 1520 kg. Vanliga Legacyn tror jag oxå ligger från 1450.
Imprezan ligger lägre då den är mindre.

Impreza-1260 på B men hela 1600 på BE. Billig i skatt är den också, betalade 1400 i årskatt i år, älskar min impreza :love:

volvo 945.. en kanon bra bil att dra med.. kollade runt innan vi köpte denna då jag hellre velat ha en 855 men den fick inte dra lika mycket..:confused: :crazy:

Jag säger bara Cheva och Ford!
De enda bra bilarna kommer från andra sidan vattenpölen. ;)
De bilarna är bygda för att kunna dra.
Jag tror Cheva pickupen st10 får dra 1400kg, 4wd.
Du kan ju prata med en återförsäljare. Men det finns vissa som inte vet ett dugg om de bilarna fast de säljer dem.
Men de bilarna är bra. Promise you.
Sen har de ett stort bagageutrymme där man får plats med det mesta.

helt sant.. jätte bra bilar MEN SÅ DYRA också....:idea:

Oh - det är mycket olika!!!
Beror alldeles på vilken motor man väljer och vilken årsmodell!
Samt naturligtvis om du menar med eller utan släp...

De nyare är betydligt snålare på bensin är de äldre! Pappas nyare Outback drar betydligt mindre än den 02a han hade förut och killens nya Forester drar mindre än den 04a han hade förut ( trots ca 50hk mer i den nya)

Det är ju därför jag frågar.
Med landsvägskörning menar jag utan släp.
// Linda

Med min impreza så kommer jag ner på 0,7-0,8 lite beroende på hur fort jag kör :devil: givetvis spelar väglaget också in. Men vid riktigt gynsamma förhållanden så kan jag komma ner på 0,7.

Snålast är de ju inte, en av anledningarna är ju bla. att de har konstant fyrhjulsdrift, men istället så drar de inte så mycket mer med transport på heller.

Lite nyfiken :angel: Vilekn modell av Impreza har du?

Den tråkiga :devil:

En subaru impreza 2,0 GL kombi (140 hk tror jag det är=lilla motorn)
Fast den räcker bra till mig :)

Det är en -99

Senast ändrad av en moderator:

Den tråkiga :devil:

En subaru impreza 2,0 GL kombi (140 hk tror jag det är=lilla motorn)
Fast den räcker bra till mig :)

Det är en -99
Ja... fast de kan ju va bra, lite lätt å köra FÖR fort annars :p
när de börjar komma upp i 5,4sek 0-100km/h så kan de bli lite frästande å köra skiten ur både bilen och med trafikanter :angel:

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 088
Senast: tara
·
Utrustning Går i tankarna att köpa en ny bil samt en transport, bilen är dock prio ett då jag har tillgång till att låna transport. Det jag söker...
Svar
11
· Visningar
903
Senast: lillan222
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 282

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka