A

aldente

Är det någon som har erfarenhet av Dragon avkommor temprament, talanger,egenheter :bump: mm?
 
Jag har ridit flera stycken :)

På 80-talet red jag två ston som var efter honom, och båda var väldigt bestämda damer :D

På min nuvarande ridskola finns en Dragon-son med varmblodsmamma. Han kan vara lite kinkig i spiltan när man ska göra i ordning honom, men han är en mycket mjuk, arbetsvillig och sympatisk häst att rida :)

Dragonhästar är främst kända för att dom kan hoppa :D
 
Dragon är bland annat far till elitpremierade Svea Corona som tävlat svår hoppning. Det var ett reportage om henne i ridsport för några år sedan, vill minnas att det stod att hon var rejält svårriden.
 
Mitt stos mamma är efter Dragon. Hon gick MSV dressyr och var mycket lätt riden. Snäll och go på alla vis. Generelt kan man inte säga att tempramentet bara kommer från Dragon. Modern spelar också in väldigt mycket.

Dragon har inte bara lämnat hopphästar utan mycket olraundhästar (vet inte hur det stavas, men hoppas ni förstår vad jag menar) :o
 
Åh... jag tränade ett Dragon-sto för inte så länge sen! HUR mysig som helst och suverän att rida. Inga olater utan ville alltid vara till lags. Gjorde aldrig en fluga förnär och gosig som få. En riktig liten pingla var det!!!
Henne saknar jag faktiskt...
Hon skulle kunna komma väldigt långt! Än så länge är hon "bara" tävlad i svår körning.
 
Jag har faktiskt det sista fölet efter Dragon. :)
Han är renrasig men beter sig som en ponny. Tjurskallig och envis. testar gränser och grinig i boxen.
Men han är en glad liten häst och älskar att lära sig nya saker. Vet han sin plats är han inte SÅ besvärlig. :crazy:
 
Fair Dobbin har ett envist jobbigt lite istadigt temprament när det gäller saker han tycker är tråkigt att göra, typ dressyr :crazy:
 

Liknande trådar

Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: Marvin
·
Avel Tänkte kolla om någon här har erfarenhet av hur avkommorna av Emmerton 1024 brukar bli :). Brukar han lämna stora föl och hur brukar dem...
Svar
7
· Visningar
1 049
Hästvård Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan...
Svar
1
· Visningar
575
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Tänker att några här borde väl ha egen kompost iaf :). Hur gör man om man vill påbörja en kompost, kan man ens göra det den här...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 227
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp