Dragongate i Älvkarleby

stjarnhimmel

Trådstartare
Jag har för några år sedan åkt förbi Dragongate i Älvkarleby. Men inte stannat.
Jag har googlat runt nu men inte hittat någon uppdaterad info om hur det är nu dvs om restaurang, museum och annat är öppet? Kommer ändå ha vägarna förbi om en tag så funderar på att stanna..
Den info jag hittar är bara flera år gammal... någon som vet?
 
Senaste jag läste/hörde var att det inte är nån verksamhet där och att det står tomt men det fanns planer på att öppna hotell(?)
 
Senaste "ryktet" jag hörde är att någon vill/har köpt det för att omvandla till bostäder. Undra vem som skulle få för sig att vilja bo just där dock...
 
Senaste "ryktet" jag hörde är att någon vill/har köpt det för att omvandla till bostäder. Undra vem som skulle få för sig att vilja bo just där dock...

Läget är ju inte så fint direkt.. 😅
När stället var nybyggt (det var ett hotell och konferensställe innan det blev Dragon Gate) så var jag där på kurs. Från översta våningen, där det var loungebar-häng på kvällarna, minns jag en fantastisk utsikt över trädtoppar åt alla håll och en skymtande Dalälv - jättefint och rofyllt :love:
Så på översta våningen kan jag möjligen tänka mig att bo ;)
 
När stället var nybyggt (det var ett hotell och konferensställe innan det blev Dragon Gate) så var jag där på kurs. Från översta våningen, där det var loungebar-häng på kvällarna, minns jag en fantastisk utsikt över trädtoppar åt alla håll och en skymtande Dalälv - jättefint och rofyllt :love:
Så på översta våningen kan jag möjligen tänka mig att bo ;)
Vi åt middag där ibland.
Älskade modellen av Dalälven
 
Var där sent i somras, tankade på automatstationen och gick runt lite. Totalt övergivet, stendött. Finns inget att se, inget att göra eller köpa.
 
Det är ett oerhört intressant nutida monument över vad som händer om man har för mycket pengar, och samtidigt vill göra ett avtryck i en annan del av världen där man inte fattar ett jota av den lokala kulturen.
Jag gillar och stanna där och titta lite, och se vad som förfallit se'n senast.
 
Tack för tipset om dokumentären, var intressant lyssning. Jag passerar minst en gång/år, men har inte varit där på många år. Vill minnas att jag åt rätt så äcklig mat där sist och lovade mig själv att inte stanna där fler gånger.
 

Liknande trådar

Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
330
Senast: lytesout95
·
Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
933
Fritid Gick förbi en liten sträcka där det står en del träd och är ett litet skogsparti längs med gångvägen. Hörde ett knakande bakom mig och...
2
Svar
26
· Visningar
2 072
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
339
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp