Drako ridbyxa

S

Sunnan

Kna någon berätta lite mer om märket Drako, jag ska köpa ett par i manchetster med skinnskoning, hur är kvalitén?

mvh/ Anita
 
Mina har hållit i typ 5 år utan att bli särskilt slitna. Mina är i vanligt tyg, men manchester byxorna kan bli lite uttänjda och stora, så köp ganska en liten storlek. :)
 
Har ett par Drako knäskodda manchester och dom har helt ok kvalité och väldigt sköna. Gillar Drako med för att dom är ett av de få tillverkare som fattat att killar kan vara lite längre än tjejer :)
 
Tack för era svar!
har nu köpt dem så får vi se vad det är för något

vet ni om dte finns någon hemsida man kan kika på?

mvh/ Anita
 
Min mamma har haft sina Draco i 10 år nu, och de börjar bli lite slitna nu... Men de är fortfarande i bättre skick än andra ridbyxor som man haft i bara några år...

Så Draco är nog = kvalitet!!!
 
Men finns dte inget negativt då?

Har beställt manchester som tydligen blir större, vilket är bra då jag är på gränsen till för fet för byxorna ;)

skoningen är i skinn vilket känns jättebra, mina förra var det också och de höll i 7 år

sedan är de ju en dyrare byxa och jag hoppas att man får det man betalar för

visst är drako svenskt?
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
511
Senast: Gimlan
·
Western Rider en sadel med Ruf side out läder och nu har den ätit upp 2 helt nya ridbyxor :(. Reklamerade de första och fick likadana men dessa...
Svar
3
· Visningar
1 250
Senast: Buck
·
Utrustning Jag har alltid samma problem när jag köper ridbyxor, jag är ganska kort (eller kanske inte superkort, men 160cm) med extremt smala vader...
Svar
0
· Visningar
318
IT & mobiler Jag har funderat länge på att köpa en ritplatta, men jag tror just nu att det lutar mot en iPad för att bredda användningsområdet lite...
Svar
1
· Visningar
325
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Sminktråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp