Dreamweaver.

S

Spider84

Laddade ned det ( :angel: ) för en liten stund och har installerat det. Har hört att det ska vara bra ett par gånger här inne, men jag vet inte på vilket sätt.

Någon som har någar nybörjar tips som man kan börja med eller kanske vad man ska börja läsa om vad man kan göra?

Det jag främst hade velat är att man kan gå in och ändra en sak på alla sidor oavsett om det är färg eller en länk i menyn. Vet dock inte om det går.

Alla tips som rör Dreamweaver är varmt välkomna. Version: 6.0.
 
:bow:

Fast när jag satte mig och skummade igenom "Dreamweaver skolan" så var det bara kodning m.m. Alltså inte det jag hoppats på: kunna ändra en kod för alla sidor.

Fast jag kanske missade det? :confused:
 
Hemsidor är i grunden kodat så det är bara att örja plugga kod. :)



Dreamweaver används av dom flesta webbdesigners runt om i världen eftersom det är så smidigt och går så snabbt att använda. Man behöver inte kunna knacka kod för atta nvända dw men det är en klar fördel att kunna åtminstone html.
 
css stylesheets är bra om man vill ha en "standard" på sidorna som är lätt att ändra.

Jag var SÅÅÅÅ arg på Dreamweaver när jag började med det, men så en dag bara lossnade det :D
 
Jo jag vet att de är kodade. :D
Har byggt upp min egna från grunden efter mycket om och men och det tycker jag är lite charmen med det hela. Att man måste hitta rätt kodning och sedan prova sig fram för att få rätt utformning.
 
Jo, webbdesingskolan har ett avsnitt som heter "dreamweaverskolan". Kolla igen på menyn, det ska finnas där. Dock är många av avsnitten på CD-rom, som man måste köpa, men jag har dom hemma, så om det är något avsnitt du undrar över som inte finns, så kan du fråga mig!
 

Liknande trådar

Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 289
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 039
Senast: Badger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 259
Senast: jemeni
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 294
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp