Inredning i bilen - inspiration

Bukefalos 30 år!

draghund123

Trådstartare
Hej! Jag kommer snart gå från en Artfex bur till dubbla jeppegrindar med mellanvägg till min bil. Är väldigt trött på att ha en vipplucka istället för dörrar så blev ett spontanköp haha. Har en V70 -12 så plats finns! Helst av allt hade jag velat ha en ny bil men får börja såhär.
Har hittills bara haft en stor plastlåda med grejer bredvid buren men det blir väldigt stökigt och rörigt bland alla saker. Har även haft krokar hängandes på sidorna av buren.
Vi har alltid med oss täcken, spårlinor, dragselar, draglinor, bollar i mängder, godislådor till förbannelse, jackor, skor, kläder, ja allt man kan tänka sig. Det ska vara PRAKTISKT, enkelt och smidigt för daglig användning av allt.
Som grädden på moset har jag tvillingbarn på 3 år som också ska ha saker med sig ibland.

Så nu söker jag tips på förvaring, lådor, korgar, krokar, praktiska lösningar och allt som underlättat i er vardag med hund i bil?
Även inredning i buren, filt? något speciell dyna? Har idag ett duntäcke men det börjar bli varmt nu. Alla tips är välkomna! Har ni länkar och bilder är det uppskattat.

Hunden kommer vara i vänster grind och grejerna till höger, om ingen här motsäger det? Har haft på båda sidor i bilen med nuvarande bur. Går att hänga saker på dörrarna och evt på mittväggen.

Bilden lånad från Jeppe, men den är likadan + en mellanvägg.
1779793254436.webp

Jag behöver också bättre ordning! Har allting i baksätet. Har spårgrejer i en påse, sökgrejer i en annan, lydnadsgrejer i en träningsväska och alla leksaker i en ikeakasse. Men det ser ändå ut som ett bombnedslag 🤯

När det gäller inredning i buren tycker jag att fårfällen har varit toppen på vintern. Bara att skaka av. Nu på sommaren är det vetbed som gäller. Underst har jag en tjock dörrmatta så det inte blir halt. Har aldrig haft en hund som tagit sönder sina bäddar dock så behöver inte tänka så mycket på pris.

Köpte ett sånt här för snart ett år sedan och det är grymt för förvaring! Har den över baksätet och det blir mycket mindre som ligger i baksätet och skräpar.
IMG_2842.webp

Har en madrass av konstläder i botten på buren, överst en fårfäll som är lätt att skaka av.

Jag har en sån från Jacson som kanske är till hästar? Typ med fickor att sätta på boxen? Har haft den både på stolen i v70 och nu sitter den på mellanväggen i caddyn. Brukar ha godis, bajspåsar, extrakoppel och vattenflaska där. Plus en massa annat bra och ha haha, som kanske sällan används då..

Jag behöver också bättre ordning! Har allting i baksätet. Har spårgrejer i en påse, sökgrejer i en annan, lydnadsgrejer i en träningsväska och alla leksaker i en ikeakasse. Men det ser ändå ut som ett bombnedslag 🤯

När det gäller inredning i buren tycker jag att fårfällen har varit toppen på vintern. Bara att skaka av. Nu på sommaren är det vetbed som gäller. Underst har jag en tjock dörrmatta så det inte blir halt. Har aldrig haft en hund som tagit sönder sina bäddar dock så behöver inte tänka så mycket på pris.
Har också påsar till förbannelse i bilen, men helt utan ordning. Utan mer att jag tar in och ut en påse dagligen så det är gott o blandat i allihop haha..

Vetbed ska jag kika på, tack!

Jag har en sån från Jacson som kanske är till hästar? Typ med fickor att sätta på boxen? Har haft den både på stolen i v70 och nu sitter den på mellanväggen i caddyn. Brukar ha godis, bajspåsar, extrakoppel och vattenflaska där. Plus en massa annat bra och ha haha, som kanske sällan används då..
Det låter ju väldigt smart! Kanske går att ha på mellanväggen i min bil, ska kika på det. Tack för tips :D

Jag har också haft en stor Artfex bur bak i min xc70 och va tvungen att sälja den pga böket när jag ska ha ur den ur bilen :D
Extremt tung och har ingenstans att ha den iom lägenhet...
Ska nog också investera i jeppegrindar 🥰

Är det svåra att sätta dit?

Jag har också haft en stor Artfex bur bak i min xc70 och va tvungen att sälja den pga böket när jag ska ha ur den ur bilen :D

Inte svårt, men krävs att du skruvar fästena i tak och i botten. :)

Tänk på att det inte är lika säkert med grindar som bur. I mina lilla Kia ceed hade det sparat mycket plats med grindar men valde ändå bur(mim) för säkerhetens skull.

Tänk på att det inte är lika säkert med grindar som bur. I mina lilla Kia ceed hade det sparat mycket plats med grindar men valde ändå bur(mim) för säkerhetens skull.

jag vet 😕
Men jag klarade seriöst knappt att lyfta ur buren ensam. Och ibland behöver jag packat annat än hund i bilen.
Har även noll ställen att ha den på.
Jag vet inte hur jag ska göra...

Jag har haft grindar i alla personbilar vi haft, bara burar i skåpbilarna. Jag tänker att det nog går åt helvete om det händer något rejält med personbilen även om jag skulle ha bur, och sist jag kollade finns ändå inte ens en bur som ryms i min bil. Hur som så är jag nöjd med grindar. Har haft jeppe hela tiden 😊

Nu är grindarna äntligen på plats och inredd. Har en del småpyssel kvar med bla en ny bädd till hunden och att klä mittväggen i något tyg.
Är väldigt nöjd med hur det blev. Förvaringslådorna på framsidan av grindarna är toppen och går att ta av lätt.

Om ni ser något mer jag kan addera/som jag saknar så berätta gärna!

Smålådor på framsidan, avtagbar från gallret.
Förvaringslåda inne i bilen
Stora gallerkrokar
De svarta krokarna ingick från Jeppe.

collage_export_338B1FE5-65B8-43DB-B636-4733965C2D86.webp

Senast ändrad av en moderator:
Jag har Jeppe grindar med mellanvägg.
Först så är det så enkelt att tar bort grindarna om man behöver med utrymme. Har själv precis haft skadad hund med tratt som hade svårt att komma in i bilen. Lossar grinden på 30 sekunder.
Sedan har jag beställt en egen mellanvägg i galler av samma typ som grindarna. Det gör att det blir bättre luftväxling

Jag har Jeppe grindar med mellanvägg.
Först så är det så enkelt att tar bort grindarna om man behöver med utrymme. Har själv precis haft skadad hund med tratt som hade svårt att komma in i bilen. Lossar grinden på 30 sekunder.
Sedan har jag beställt en egen mellanvägg i galler av samma typ som grindarna. Det gör att det blir bättre luftväxling
Har fått och installerat mina grindar nu, och är mer än nöjd! Håller med om att det är superlätt att ta ur grindarna vilket ju är toppen.
Har lagt in ett svar här med en bild och beskrivning hur det blev men moderatorer tar tid på sig att godkänna...

Har fått och installerat mina grindar nu, och är mer än nöjd! Håller med om att det är superlätt att ta ur grindarna vilket ju är toppen.
Har lagt in ett svar här med en bild och beskrivning hur det blev men moderatorer tar tid på sig att godkänna...
Jag har raderat ett gäng länkar som fick inlägget att se ut som en spammare som försökte sälja produkter och sedan godkänt.

Liknande trådar

• Hund i bil
  • Allt om bur till bilen
  • Hundburar i Toyota RAV 4 (2005)
  • Artfex S

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat