Dressera kalv?

S

_Sparris__

Nån som gjort de eller har erfarenhet från sånt där?
 
Sv: Dressera kalv?

Ja uppfostra så man kan hantera den rent allmänt, såsom leda osv.
 
Sv: Dressera kalv?

Mycket hanterande är vad som gäller + konsekvens, känsla och intresse. Ungefär som med föl/häst alltså.
Dom uppfattar signaler etc lite annorlunda (trögare) än hästar (min erfarenhet) så det bästa är om man kan börja på kalvens dag ett. Då är det enklare rent fysiskt.

Om du är ute efter ett framtida dresserat/uppfostrat fullvuxet djur, är det bäst att planera redan nu, hur du vill ha det senare. Promenerar du exempelvis mycket med kalven nu, gärna lös, så kommer den att följa dig fint även som vuxen.

LIA
 
Sv: Dressera kalv?

Lite trögare än hästar är precis den uppfattning jag fått av de djuret :)
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag har hittat ett akvarium som skulle passa utmärkt på vår ena köksbänk. Måtten är 180x20x20 så det är lågt och långsmalt och skulle...
Svar
2
· Visningar
447
Senast: Sassy
·
Lantbruksdjur Hur allvarligt tar ni på karenstid på nöt ni själva tänkt äta? Har en kalv som behandlats för ont i magen med vetalgin för en dryg vecka...
Svar
5
· Visningar
1 128
Senast: Nevermind
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
654
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Nån här som provat tvättbollar, funkar de, man ska ju kunna bli av med djurhår och sånt. :angel:
Svar
1
· Visningar
265
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp