Bukefalos 28 år!

Dressyr grejor?!

Sv: Dressyr grejor?!

Dom smilysarna kom inte upp på min dator:confused:

Det var därför jag skrev så, skit samma, jag tror inte jag kommer byta ut hela min garderob iaf:p:D
 
Sv: Dressyr grejor?!

Jo, men det verkade som om nästan alla har brunt? Men jag kan ju ha fel.

Eftersom jag har en brun sadel så får jag ju ha brunt träns, nackdelen med det är att det är en s**l:crazy: nosgrimma. Vågar inte säga det för högt, har hört att det är bannlyst:eek:

Tänkte köpa en ny hjälm fast i svart och undrar om Charles Owen är en okej dressyrmodell?

Sedan måste jag ha nya stövlar då mina är med snörning och hoppmodell.

Jag skall ta nya kort på nya sadeln och när jag köpt nytt träns!:D

Är det utsmyckningen som gör er till ett dressyrekipage? visst är det roligt med snygga grejjer, men om du ser ut som på bilden, och rider dressyr på ett bra sätt och är en god förespråkare för sporten, så kvittar det väl om du har de senate stövlarna med dressyrbåge eller bred nosgrimma? eller? folk går väldigt mycket efter prylar osv idag, men på en tävlingsbana ser alla i princip likadana ut, och då kommer nog dommaren bara se till sättet ni rider på!
men jag önskar dig lycka till:) roligt att du sadlat om till dressyrsidan!
 
Sv: Dressyr grejor?!

Ja. :D

Okej... Huvudlinjen är att alla färger ska vara diskreta. Vitt/beige är att föredra framför alla andra färger, men brunt, sand och marinblått är också godkända. Lindor och schabrak måste ALLTID matcha. Vidare bör ryttarens kläder matcha hästens, men behöver inte ha samma färg, bara dom är diskreta och harmoniska.

Stövlar - ska vara så höga som möjligt, helst över knät. Ingen snörning. Svarta stövlar till tävling och bruna (ljusa) hemma.

Ridbyxor - gärna beiga! eller annan diskret färg och antigen pikeur, kyra eller anky. såklart med matchande strumpor!

Tröja - piketröja på sommarn och v-ringad lammullströja på vintern.

Hjälm - dressyrryttare använder inte hjälm... :p på tävling kan du ha gpa för det har brink.

Sen behöver du ett låååångt dressyrspö. Givetvis snyggt.

Som du säger så behöver du ett träns med breeed nosgrima, i någorlunda samma färg som din sadel. ultimata är passier såklart. men man får ha döbert och os också. viktigaste är dock att det är inåtvända spännen och breeeeed nosgrimma. har det bara det så är märket mindre viktigt. :D

schabrak är helst vita eller cremefärgade med kantband i olika färger. traditionella modeller som tex equiline, men isabell werth schabrak är såklart bra. ;)

lindorna ska vara fleece och dom ska vara rena. vita lindor till vitt schabrak osv. man får ha benskydd men då ska det vara dressyriga strykkappor. dressyrhästar tycker om boots.

sådär det var väl receptet på det perfekta dressyrekipaget.

:rofl:
Haha, Centaur, den var bäst!!!:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Dressyr grejor?!

Ehum, det där var nog en rätt träffande beskrivning av mig förstås... :o

Fast jag rider visserligen alltid med hjälm och köpte en brun sadel igår fastän jag (än så länge :angel:) bara har svarta träns. Men ser det som en möjlighet, är nämligen inne i en "köpa-träns-fas" (är något av en periodare när det gäller häst- och ridutrustning, har bl.a. gått igenom lindor-, schabrak-, västar- och ridskor-faserna de senaste åren :D). Brukar sluta när det inte går in fler i sadelkammaren (som f ö är alldeles för liten!!!).

Men till mitt försvar så vill jag bara säga att nu när jag blivit "återfalls-ponnyryttare" så har jag faktiskt införskaffat ett rosa och ett ljusblått schabrak. Så det så! :D
 
Sv: Dressyr grejor?!

På tal om det så pratade jag med en i stallet som köpt ett Dyón-kitt till sin häst för ex antal tusen kr.
Hon menade på det att om hon nu skulle rida skit eller åka av osv. på någon tävling så ser hon ju iaf väldigt bra ut!:D:rofl:
Och det är tydligen det viktigaste av allt!
 
Sv: Dressyr grejor?!

Jag är inte så matchningsfreak som många här är:angel:, men man kan inte rida med brun sadel och svart träns. Där går gränsen för mig, utrustningen skall iaf ha samma färg.
 
Sv: Dressyr grejor?!

Ja vet! Men efter att du skrev andra inlägget så såg jag dom, men min dator har varit lite konstig den senaste tiden.:crazy:
 

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 635
Dressyr Hejsan! jag tänkte börja tävla lite lokalt i dressyr me min pålle i år är annars hoppryttare, men iaf tänkte införskaffa en...
2
Svar
27
· Visningar
3 269
Senast: -moa-
·
Träning Var och tittade på en träning på ridklubben precis intill här om veckan, privathästar hoppning. Av höjderna att döma rätt rutinerade...
Svar
5
· Visningar
1 253
Senast: Fossing
·
Utrustning Räknar med att försöka att komma ut på lokaltävling med min lill skrutt :) antingen nu i höst eller till våren, lite beroende på hur...
Svar
7
· Visningar
3 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp