Bukefalos 28 år!

Dressyr - Klädsel

Sv: Dressyr - Klädsel

En fråga till ang klädsel Fär man rida i grå ridbyxor el måste man ha vita?
 
Sv: Dressyr - Klädsel

Kopierat från dressyr TR

"Mom 221
Ryttarens utrustning
Klädsel under ritten är riddräkt med huvudbonad och sporrar. Riddräkt består av
ridkavaj, ridbyxor och ridstövlar samt ljus polotröja eller ljus skjorta med ljus krage,
vit slips eller vit plastrong."

Det står alltså ingenting om färgen på ridbyxorna, så som jag förstår så får du rida med valfri färg på ridbyxorna!
 
Sv: Dressyr - Klädsel

Precis det var detjag tänkte med.. men man vet ju aldrig så bäst att fråga:d Har bara ett par vita som är oskodda och jag kan inte krda med det ärker bara runt som en vante i sadeln ::p Sen tycker jag att min häst är skitsnygg i grått!!:love:
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 884
Senast: hhere
·
Dressyr Hej, Någon som vet om en sådan här kavaj är tillåten att tävla i, i lägre klasser? (se bild i länk) I TR står det såhär, jag har...
Svar
1
· Visningar
1 417
Senast: Amanda_F
·
Dressyr "Moment 210 Ryttarens klädsel och utrustning 1. Klädsel 1.1. Klädsel under ritten är riddräkt med huvudbonad. Riddräkt består av...
Svar
3
· Visningar
1 212
Hoppning (Och en utrustningsfråga för tävling) Att man får starta 2 klasser per dag är jag medveten om. Gäller det även meeting? Alltså, får man...
Svar
2
· Visningar
2 269
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundbeteende

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp