Dressyr med frieser?

Haha underbart!! :rofl:
Men korsförlamning låter väldigt okul :( Skönt att ni är tillbaka igen :bump:

Ja, vi är inte alltid så seriösa! Eller rättare sagt, vi gillar bus :D. Korsförlamningen kom verkligen som en chock. 6 dagars vila, ute i stor gräshage dygnet runt, inget kraftfoder, sedan skrittade vi en runda på ca 45 minuter. Tyckte han kändes jättekonstig sista 5 minutrarna, borde inte bli trött efter en skrittrunda i sakta tempo på lång tygel. Kom hem och han blev jättedålig! Veterinären tyckte också det var underligt, vi hade ju inte direkt något riskbeteende. Det var i mitten av september, inte förrän innan jul var vi i full gång igen och vi är fortfarande inte tillbaka i samma form som innan.
 
Nu har jag å J startat en LB:2 som vi e.g inte är klara för men övning ger färdighet. Vi fick 65.16% och det ger ju lite mersmak. Men det är styrka och mer lösgjordhet som behövs. Lite för mkt spänning hos farbror som ställer till det. :)
Men skoj är det :D
 
Nu har jag å J startat en LB:2 som vi e.g inte är klara för men övning ger färdighet. Vi fick 65.16% och det ger ju lite mersmak. Men det är styrka och mer lösgjordhet som behövs. Lite för mkt spänning hos farbror som ställer till det. :)
Men skoj är det :D
Halkade in här trots att jag inte alls rider frieser. Men om ni fick 65% är ni ju absolut redo för klassen!
 
Nu har jag å J startat en LB:2 som vi e.g inte är klara för men övning ger färdighet. Vi fick 65.16% och det ger ju lite mersmak. Men det är styrka och mer lösgjordhet som behövs. Lite för mkt spänning hos farbror som ställer till det. :)
Men skoj är det :D
Åh, vad kul att ni hann med en start innan allt blev inställt. Och det var ju bra resultat, härligt! Vi har ridit en LB:1 och en LA:1 med ok resultat. Är lite besviken att seniorcupen blir inställd, men det är ju ett lyxproblem. Så, vi får se det som att det blir extra tid till mer träning i stället.
 
Halkade in här trots att jag inte alls rider frieser. Men om ni fick 65% är ni ju absolut redo för klassen!
Sirap å Wilfa - det var en klubbtävling. Med "riktig" domare iofs men med bra grundkvalitet kommer man en bit på väg kanske :D. Han blir rätt stel i sina sidor när han är spänd å det kanske känns mer än det syns :)
 
Sirap å Wilfa - det var en klubbtävling. Med "riktig" domare iofs men med bra grundkvalitet kommer man en bit på väg kanske :D. Han blir rätt stel i sina sidor när han är spänd å det kanske känns mer än det syns :)
I bland är det ju så, det känns mer än det syns. Bara att tacka och ta mot om så är fallet :). Tycker du LB:2 passar dig och din häst? Jag tycker det är supersvårt, så många långa raksträckor där inget händer. Håller mig än så länge till program på kort bana. Har testat LA:3 på pay and ride en gång, det gick helt ok. Planen nu under tävlingsstoppet är att träna så vi kan tävla LA:3 sedan.
 
Vet inte, det är de program vi klarar av nu. Han/vi är inte redo för LA än. (Men snart så!! :D )Gillar denna LB:2 bättre än förra iaf för den var sjukt tråkig :o
Målet detta år är att på träning ligga på en stadig MSVC-nivå. Får se hur det går med det :laugh:
 
I går hade vi programträning hemma. Har helt underbara stallisar och vi brukar göra mycket tillsammans. Nu turades vi om att rida program och så tipsade vi varandra. Väldigt opretentiöst och enkelt. red igenom LA:1, det är ju det program vi borde tävla nu. Tränade förra veckan och då testade vi vissa av vägarna som är i LA:3 för att se var svårigheterna finns. Förvända galoppen är inga problem, bara jag rider som jag ska. Det vi har svårast för är skänkelvikningarna. Tror det hänger ihop med lite svagt höger bak, det blir jobbigt att trampa över. Näst efter det är det längningar i trav som är svårt, matte måste ju orka sitta....
 
I går hade vi programträning hemma. Har helt underbara stallisar och vi brukar göra mycket tillsammans. Nu turades vi om att rida program och så tipsade vi varandra. Väldigt opretentiöst och enkelt. red igenom LA:1, det är ju det program vi borde tävla nu. Tränade förra veckan och då testade vi vissa av vägarna som är i LA:3 för att se var svårigheterna finns. Förvända galoppen är inga problem, bara jag rider som jag ska. Det vi har svårast för är skänkelvikningarna. Tror det hänger ihop med lite svagt höger bak, det blir jobbigt att trampa över. Näst efter det är det längningar i trav som är svårt, matte måste ju orka sitta....
Här är det ett höger bak som också gör det lite svårt i skänkelvikningarna men lyckas jag hålla ihop herrn så blor et så mkt lättare 🙄
Märkligt vad mkt det sitter hos piloten (aka = jag)
 
Ja, tänk om piloten kunde rida vettigt hela tiden, då hade allt blivit lättare här :o. Men, vi kämpar på. Fördelen med att det inte är några tävlingar nu är att det är lättare att hinna med annat roligt. I går hoppade vi, klarade till och med av en oxer på 90 cm utan att jag dog av skräck!
BEC542F1-FD5A-4356-B6A3-6A50D72D4494.jpeg
 
Träning idag å TÄNK om nån hade filmat ♡♡♡
Underbara häst. Blir nästan tårögd vad han är fantastisk i sin vilja att arbeta och göra rätt ❤
Så härligt! Den känslan kan man leva länge på :heart. Viljan att arbeta och göra rätt verkar vara gemensamt för många frieser, jag upplever samma. Visst gör det mycket för hur roligt det är att rida och träna?
 
Dagens träning. Lite trött häst å matte. Bakom lodplanet men en väldigt fin känsla generellt ♡ Det går framåt å det är huvudsaken :)
 
Dagens träning. Lite trött häst å matte. Bakom lodplanet men en väldigt fin känsla generellt ♡ Det går framåt å det är huvudsaken :)
Snyggt!!! Fördelen med inställda tävlingar är ju att man kan utmana sig själv i träningen på ett annat sätt. Jag är själv inte så bekymrad över om det blir lite bakom lod på träning, vet att han kommer upp och fram lite lättare på tävling. Vi ska ha träningshelg, har en fantastisk tränare som kommer en gång på våren och en gång på hösten som komplement till vår vanliga tränare. När Carro kommer är det fullt ös, vi rider 3 pass på 3 dagar och totalt brukar vi vara kring 10 ekipage som deltar under helgen. Jag organiserar och vi har det hemma, så bekvämt. Carro är pararyttare och får oss alla att rida med små men effektiva hjälper :love:
 
Snyggt!!! Fördelen med inställda tävlingar är ju att man kan utmana sig själv i träningen på ett annat sätt. Jag är själv inte så bekymrad över om det blir lite bakom lod på träning, vet att han kommer upp och fram lite lättare på tävling. Vi ska ha träningshelg, har en fantastisk tränare som kommer en gång på våren och en gång på hösten som komplement till vår vanliga tränare. När Carro kommer är det fullt ös, vi rider 3 pass på 3 dagar och totalt brukar vi vara kring 10 ekipage som deltar under helgen. Jag organiserar och vi har det hemma, så bekvämt. Carro är pararyttare och får oss alla att rida med små men effektiva hjälper :love:
Vad kul det låter!! Johan å jag hade nog inte orkat 3 dagars jobbande :P
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
907
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 154
Senast: Fiorano
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 014
Senast: Mineur
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
9 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp