Dressyr med frieser?

Roligt att ni tänker på mig även när jag är mitt uppe i vintervilan och har släppt allt vad träning och tävling heter på ett tag :love:. Stämmer att jag tävlar alldeles vanlig hederlig dressyr med min frieser. På något konstigt sätt har tiden sprungit iväg så han faktiskt fyller 10 nu i vår. Debuterade LA i höstas, lite ofrivilligt. Fick göra en insats för laget i seniorcupen här i Skåne, det var bara jag som överhuvudtaget hade en chans att kravla mig igenom LA.... Nu till våren är planen att först starta någon LB:1 för att komma igång och sedan fortsätta jobba på LA:1 och LB:3. Tycker lång bana är svårt, har mycket häst att hantera och på kort bana händer sakerna mer intensivt och det passar oss.

Var det du som red den jättefina friesern på seniorcupen och hade bla Bon Jovi och Queen i kürmusiken?
 
Tack!! Det kändes ok men ser hemskt ut. Haha. Men glad att jag iaf lyckas rida ut halsen på honom. Har brukar tydligen gå rätt kort annars så jag får vara glad för det lilla ;-)
Ja, det där att få ut halsen kan vara knepigt. Tycker du ska vara väldigt nöjd, du har ju inte ridit honom länge än :love:
 
Fick du någon spännande läxa?
Njaa. Spännande är den inte. Han är rätt styv i bogpartiet så jag får jobba med att gymastisera och att få honom att inte bita sig fast i bettet - köra upp huvudet.
Mycket mycket basic. Han är välutbildad men han behöver påminnas om det han en gång lärt sig.
 
Njaa. Spännande är den inte. Han är rätt styv i bogpartiet så jag får jobba med att gymastisera och att få honom att inte bita sig fast i bettet - köra upp huvudet.
Mycket mycket basic. Han är välutbildad men han behöver påminnas om det han en gång lärt sig.
Det där basic brukar vara det svåraste :o:D
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
926
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 210
Senast: Fiorano
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 051
Senast: Mineur
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
11 974

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp