Bukefalos 28 år!

Dressyr och death metal...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skrev ett inlägg i kväll och fick då en kommentar typ "Oj, lever du fortfarande...". Inser att jag på några år gått från mycket Buke-aktiv till att i princip inte existera mer än som voyeur. Det hände en del som gjorde att jag inte riktigt kunde blogga om det jag ville. Skrev jag om det jag ville skriva om skulle det bli tydligt var jag red och för vem. När så jag blev utan ridskola tappade jag helt sugen, så när Buke ville rensa alla bloggar som var utan aktivitet så kändes det helt rätt att låta min lilla hörna försvinna ut i glömskans universum...

Såhär några år senare har jag gått från ingen ridskola till två (och lustigt nog rider jag faktiskt igen fortfarande P för R2...). Jag börjar även känna ett behov av ett forum där jag kan skriva om diverse hästrelaterat. Jag har förvisso andra sociala media men där vet jag ju att det möjligen är en mycket begränsad skara som läser och förstår vad jag skriver (Nämnde tex begreppet linjeavel i eftermiddags och exakt en person gillade inlägget och jag visste precis på förhand vem det skulle vara... :) ). Således kanske det är dags att damma av bloggen igen. Det blir kanske inte så mycket ridblogg som alla de där funderingarna som jag får ibland och vill få ut på pränt...

Vad har då rubriken med ovanstående att göra? Jo, en annan sak som hänt de senaste åren är att jag börjat lyssna på metal. Det började med lättare varianter ("Metal i all ära men det här med growl förstår jag mig inte på...") och gick över till melodic death metal av olika slag. Har även fått nya husgudar i form av Sabaton. I dressyren så är fortfarande musikvalet otroligt förutsägbart. Därför drömmer jag om en Dalarnas ultimata kombination, en kür med Charlotte Haid-Bondegaard till tonerna av Sabaton. Passage in och hälsa till "Swedish Pagans" borde ju inte vara helt omöjligt... :D
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 949
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp